..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راهنمای تهیه و ارسال اظهار نامه الکترونیکی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راهنمای تهیه و ارسال اظهار نامه الکترونیکی

1- از صحت ارتباط خط اینترنت رایانه خود مطمئن گردید.

2- اظهارنامه مشاغل خودرو در  تیر ماه سال مالی 1390 فقط ار طريق دفاتر پيش خوان دولت قابل ارائه مي باشد.

3- با توجه به تغيير فرم اظهارنامه هاي مالياتي در سال 1391، نرم افزار اظهارنامه الكترونيك سالهاي قبل غيرقابل استفاده مي باشد و تكميل اظهارنامه الكترونيك صرفا از طريق نرم افزار جديد امكان پذير خواهد بود .

4- در اظهارنامه سال جاري امكان ارائه اظهارنامه با گواهي الكترونيكي امضاء نيز فراهم شده است.لذا مودياني كه داراي گواهي الكترونيكي امضاء معتبر و رسمي كشور هستند مي توانند با گواهي الكترونيكي امضاء خود اظهارنامه ارسال نمايند و ديگر نيازي به تحويل پرينت اظهارنامه به حوزه مالياتي نمي باشد.در صورت عدم استفاده از گواهي الكترونيكي امضاء ضروري است موديان محترم پس از ارسال الكترونيكي اظهارنامه نسخه كاغذي چاپ شده توسط سيستم را مهر و امضاء نموده و به حوزه مالياتي يا دفاتر پستي تحويل دهند.

5-امكان ارسال اظهارنامه در هر منبع مالياتي فقط و فقط يكبار وجود دارد ، لذا خواهشمند است پس از تكميل اطلاعات و قبل از ارسال به سازمان امور مالياتي نسبت به چاپ نسخه پيش نويس و كنترل اطلاعات اقدام نموده و پس از اطمينان از صحت اطلاعات ، نسبت به ارسال آن و سپس چاپ نهايي اقدام فرمائيد.

6-در منبع اشخاص حقوقي ، داشتن شناسه ملي الزامي است. اين شناسه كدي است كه توسط سازمان ثبت اسناد و املاك كشور براي كليه اشخاص حقوقي صادر شده است. جهت اطلاع از اين كد لطفاً به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مراجعه نماييد.

7- در منبع اشخاص حقيقي و ماليات بر درآمد املاك داشتن شماره ملي و شماره پستي الزامي مي باشد.

8- دستورالعمل  و راهنمای تهیه و نصب نرم افزار  اظهارنامه مورد نظر خود ( با توجه به اینکه شخص حقیقی و یا شخص حقوقی هستید) را از قسمت دانلود  نرم افزار در صفحه اصلی این سایت  دانلود  نمایید.

9- دستورالعمل را با دقت مطالعه فرمایید.

10-  در مورد اشخاص حقوقی پس از انجام مراحل حسابداری و مالی  در تراز آزمایشی 12 ستونی ( از قبیل انجام اصلاحات ، تعدیلات ، بستن حسابهای موقت ،  محاسبه ذخایر و استهلاکات و…) مانده های نهایی را وارد اظهار نامه مربوطه نمایید.

11- شما می توانید فرم pdf  اظهار نامه را از  قسمت دانلود نرم افزار در صفحه اصلی این سایت دانلود  و سپس از اطلاعات دفاتر مالی خود پیش نویس اظهار نامه مالیاتی را تهیه نمایید.

12- با اخذ پیش نویس اظهار نامه  از صحت مطالب مندرج در اظهار نامه مطمئن شوید .

13-  پس از اطمینان از صحت مندرجات اظهار نامه  و در صورتیکه دارای امضاء الکترونیکی می باشید نسبت به درج امضاء الکترونیکی اقدام و سپس اظهار نامه را بصورت الکترونیکی ارسال نمایید.  

14- در صورت عدم امضاء الکترونیکی پس از درج اطلاعات و ارسال الکترونیکی اظهار نامه ، از طریق دفاتر پستی نسخهای از اظهارنامه ثبت شده را به حوزه مالیاتی خود ارسال و یا حضوراً تحویل اداره کل مالیاتی حوزه مالیاتی خود تحویل نمایید.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابرس بی‌کار، خواب تایم‏شیت می‌‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403