..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مدیریت چینی دارای چه اصولی است؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مدیریت چینی دارای چه اصولی است؟

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، گانکسی(نظام ارتباط)، لی (اداب مذهبی)، میانزی(آبروداری) و رنجینگ( تعهد)  ترکیبی است که  روابط غیر رسمی  را در میان مردم و سازمان های چینی را  شکل داده و نقش مهمی در ارتباطات سازمانی در موسسات بازی می کند.

 

نظام کمونیستی برای از بین بردن این ها تلاش زیادی کرد اما تحقیقات نشان می دهد که این اصول هنوز هم در اصول سازمانی چینی ها جاری است.

 

در کنار سواحل چین می تواند چندین و چند کارخانه خارجی با مالکیت خارجی یافت که با هدف استفاده از نیروی کار ارزان و امکانات در این کشور سرمایه گذاری کرده و خیلی هم راضی اند.

 

در چین یک تضاد بین فرهنگ مرسوم چند هزار ساله و اصول مائو وجود دارد که باعث شده نوعی تضاد در برخورد عمومی شکل بگیرد وشاید یکی از عمده ترین دلایل فساد در دستگاه های اقتصادی چین همین امر باشد .

 

با این وجود چینی ها به خوبی توانسته اند از مزایای جمعیتی و نیروی ارزان کار استفاده برده و تعداد میلیونر ها رو به افزایش است با این وجود ذکر این نکته ضروری است که تضاد طبقاتی هم به همین دلیل مشهود می باشد.

 

نظام اقتصادی چین تنها زمانی که دست به یک سری اصلاحات در عرصه اقتصادی و حرکت به سمت بازار آزاد برداشت توانست زمینه های پیشرفتش را فراهم کند.

 

امروزه کارخانه های متعدد و شرکت های متنوع با انواع شیوه های مدیریتی در چین قابل مشاهده است.

 

ساختار صنعتی چین به سبب هدایت و فعالیت به سوی بازار و خصوصی سازی، به صورت پیچیده و متفاوتی جلوه گر شده است. هدف دولت این است که مالکیت و نظارت بر صنایع کلیدی را  کماکان در دست خود داشته باشد. این صنایع در ذات خود صنایع راهبردی هستند، یا در رده های بالای ارزش اقتصادی قرار دارند، و باید ساختار های مالکیت در بخش های دیگر کشورمحکم شده و پس از این که بسیار توانمند و قدرتمند شدند ، قادر خواهند بود که این صنایع را  در آینده مالک شوند. حکومت، موسسات دولتی را تشویق می کند که با موسسات تجاری دیگر مشارکت نمایند، که بتوانند دستاوردهای اقتصادی داشته و درآمدی کسب نمایند. اما واقعیت این است که دولت در صدد است که از هزینه های اجتماعی ، که ممکن است، در اثر تعطیل این واحدها  به وجود آیند ، جلوگیری نماید. یک دگرگونی که در موسسات دولتی در سالهای 1990 پدید آمده است این است که آن ها به صورتی تغییر کرده و به صورت شرکت های جدیدی به شکل مختلط روی آورده اند.

 

به گفته یکی از اقتصاد دانان برجسته در چین هر کاری ممکن است اما هیچ کاری آسان نیست. شاید به همین دلیل است که شرکت های چند ملیتی ترجیح می دهند از مدیران بومی استفاده کنند چون آنها روزنه های لازم برای پیشبرد اهدافشان را به خوبی می دانند.

 

برگرفته از کتاب چین و ژاپن – نیکوس کازانتزاکیس و مقالات معتبر چند سایت اینترنتی

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

تقلب چشمه‌ی زاینده است و دولت پاینده!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403