..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راه اندازی بورس ارز ایران کلید خورد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راه اندازی بورس ارز ایران کلید خورد

  
به گزارش ایرنا، شورای عالی بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود با راه اندازی «بورس ارز» موافقت کرد. با این حال، با توجه به این که تاسیس این بورس نیازمند پیش‎شرط‎هایی همچون تک نرخی شدن ارز، رفع محدودیت تحریم ها در انتقال و خروج ارز، و ساماندهی صرافی ها است ، مقرر شد برنامه زمان بندی تاسیس و آغاز به فعالیت این بورس در هفته های آینده تدوین و به این شورا ارائه شود.
 
مطابق این گزارش، محمد رضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام خبر فوق، افزود: پس از ماه ها مطالعه و بررسی و جلسات کارشناسی و ارائه گزارش های سازمان بورس اوراق بهادار، در جلسه سه شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴، شورای عالی بورس با تاسیس «بورس ارز» موافقت شد. وی اظهار داشت: در این جلسه، مصوبه کلی برای تاسیس بورس ارز صادر شد اما درمورد جزئیات، چگونگی و زمان فعالیت، نیاز به جلسات بیشتری است.
 
پور ابراهیمی افزود: انتظاری که از راه اندازی این بورس می رود، این است که در گام نخست، ریسک پذیری سرمایه گذاری خارجی در کشور را کاهش دهد. وی تاکید کرد: به واسطه ابزارهای مشتقه که در این بورس ارائه می شود، می توان این ریسک و نگرانی از خروج ارز را برای سرمایه گذاران کاهش داد. وی در ادامه افزود: این موضوع اهمیت ویژه ای برای آماده شدن بازار های مالی و پولی کشور برای دوران پسا تحریم دارد. زیرا از طریق این بورس می توانیم بازارهای غیرشفاف ارز را کنترل کرده و بازاری شفافی برای ارز ایجاد کنیم.
 
 

در این ارتباط لازم به ذکر است، با تشدید نوسان در بازار ارز در سال ۱۳۹۱، زمزمه های تشکیل بورس ارز آغاز شد. به طوری که رئیس کل وقت بانک مرکزی در آن زمان اعلام کرد: راه اندازی بورس ارز در نیمه دوم سال ۱۳۹۲ کلید می خورد. اما این امر تاکنون به تاخیر افتاده است.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

به مردود می‌گیره تا به مشروط راضی شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403