..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راه های افزایش رضایت کارمندان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راه های افزایش رضایت کارمندان

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 7 راهکار ساده میتواند باعث افزایش رضایت کارمندان از کار و محیط اداری شود.
1-کارفرمایان باید به کارمندان راه کارهایی را برای برنامه ریزی در کار ارائه دهند مثلا برای برنامه ریزی در کار به آنها کمک کنند مخصوصا برای مدیریت زمان و برقراری ارتباط داشتن روابط عمومی خوب مدیران میتوانند به کارمندان در این زمینه کمک کنند. وقتی که برنامه ریزی خوبی وجود داشته باشد به گونه ای که بین کار و زندگی تعادل ایجاد شود رضایت شغلی هم افزایش می یابد.

 

2-کارفرمایان باید کارمندان را تشویق کنند تا روند کاری شان را بالا ببرند بیشتر روی کار تمرکز کنند گاهی اوقات موانع کاری باعث ایجاد اختلال در کار میشود و همین رضایت کاری کارمندان را کاهش میدهد.
3-از بین بردن استرس در کار از عوامل مهمی است که باعث افزایش رضایت شغلی میشود چون استرس از موانع کاری است و باعث اختلال در کار کارمندان میشود. گاهی اوقات دیر رسیدن و تاخیر کارمندان ممکن است باعث ایجاد استرس در آنها شود بنابراین اگر برنامه ریزی با زمان بندی خوب وجود داشته باشد میتوان استرس را تا حدودی کنترل کرد.

 

4-هدر دادن زمان و مدیریت نکردن زمان باعث کاهش رضایت شغلی میشود مدیریت زمان یکی از عوامل مهمی است که کارمندان باید به آن توجه کنند. مدت زمانی که برای جلسات کاری و یا صحبت با تلفن باید در نظر گرفته شود یا مدت زمانی که کارمندان به صرف نهار یا استراحت مشغول هستند همگی باید روی برنامه ریزی صورت بگیرد.
5-ارتباط خوب اجتماعی میتواند رضایت کارمندان را افزایش دهد. چون وقتی که ارتباط خوب بین کارمندان برقرار باشد شادی و نشاط بیشتری هم در فضای کاری وجود خواهد داشت. کارفرمایان هم باید همیشه به دنبال راه هایی باشند تا بیشتر کارمندان را تشویق به روابط اجتماعی خوب با کارمندان یا مشتریان کند.

 

6-سلامتی عامل مهمی است که باعث رضایت شغلی میشود به طبع یک ذهن و جسم سالم میتواند به کار مشغول باشد در غیر این صورت کار نتیجه ی خوبی نخواهد داشت. و همین باعث ایجاد استرس و کاهش رضایت از کار میشود به همان میزان که به کار اهمیت میدهیم باید به سلامتی هم اهمیت بدهیم. برای داشتن یک جسم و ذهن سالم که بتواند خوب فکر کند و روی کار تمرکز داشته باشد باید ورزش و تغذیه ی مناسب را فراموش نکنید.

 

7-سعی کنید فضای کاری مثبت، رو به پیشرفت و فعال باشد چون کسلی و خستگی باعث کاهش رضایت کارمندان میشود. شغل علاوه بر درآمد زایی باید باعث افزایش تجربه و یاد گرفتن چیزهای جدید بشود. یک شغل خوب باید از هر نظر کارمندان را رشد و توسعه دهد چه در زمینه های کاری و تجربی و ه در زمینه های فردی و زندگی. یک محیط کاری خوب باید به کارمندان انگیزه دهد. کارفرما با ایجاد یک محیطی که در آن رشد و پیشرفت وجود دارد و این رشد و پیشرفت را کارمندان هم احساس میکنند فرصت های یادگیری را برای کارمندان افزایش میدهد تا کارمندان هم برای تلاش بیشتر برای کسب این تجربه ها انگیزه داشته باشند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

کار در سازمان (حسابرسی) و ما گرد جهان می‌‏گردیم!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 4 اردیبهشت 1403