..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ رفع سوء اثر چک های برگشتی از طریق شعب بانکها

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

رفع سوء اثر چک های برگشتی از طریق شعب بانکها

 

براساس بخشنامه‌های صادره بانک مرکزی‌، کلیه امور مربوط به رفع سوءاثر از چکهای برگشتی اشخاص از طریق شعب و واحدهای تابعه بانکها امکان‌پذیر شد.

پیــرو اطلاعیه های صادره ازسوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمرکززدایی رفع سوءاثر از چک های برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه ای و لزوم بکارگیری شماره ملی در ارائه خدمات بانکی و همچنین به منظور رفع برخی ابهامات و اطلاع مشتریان کلیه بانکهای کشور از مفاد بخشنامه های صادره در این زمینه، بدین وسیله اعلام می دارد:

۱- بر اساس بخشنامه‌های صادره بانک مرکزی‌، کلیه امور مربوط به رفع سوءاثر از چکهای برگشتی اشخاص از طریق شعب و واحدهای تابعه بانکها به صور ذیل امکان‌پذیر می‌باشد:

۱-۱-تأمین موجودی.

۲-۱-ارائه لاشه چک به شعبه.

۳-۱-ارائه رضایتنامه محضری ذینفع چک به شعبه.

۴-۱- واریز مبلغ چک به حساب جاری و مسدود نمودن آن به مدت ۲ سال.

۲- با صدور بخشنامه طب/۱۲۶۰ مورخ ۲۲/۹/۱۳۸۵ رفع سوءاثر از چکهای برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه‌ای‌که مشمول بخشنامه طب/۹۹۹ مورّخ ۱۱/۳/۱۳۸۲ این بانک می‌باشند به شعب و واحدهای تابعه بانکها واگذار شد. در این خصوص مشتریان بانکها می‌توانند جهت پیگیری موارد فوق و یا مغایرتهای به وجودآمـده درزمینـه تشابه مـشـخصات شــناسـنامه‌ای،ضـمـن دریـافت پرینت استعلام وضعیت چکهای برگشتی خودازشعب بانکها،از طریق شعب،سرپرستیها و ادارات اعتباری بانکها اقدام به رفع سوءاثر از آنها نمایند.

ضمناً به منظور تسهیل و تسریع در امر خدمات‌رسانی به مشتریان، ‌کلیه شعب بانکها مکلف شدند سوابق چکهای برگشتی اشخاص دارای تشابه مشخصات شناسنامه‌ای‌ مربوط به همان بانک و یا سایر بانکها را رفع سوءاثر نمایند.

۳- تلفن‌گویای این بانک به شماره ۲۷۸۹۲۵۲۵ در تمامی ساعات شبانه روز، راهنمایی‌های لازم در این خصوص را به مشتریان بانکها ارائه می‌نماید.

۴- طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانکها مکلف شدند به منظور احراز هویت و شناسایی مشتریان خود، قبل از ارائه هرگونه خدمات بانکی به ویژه افتتاح حساب، نسبت به دریافت شماره ملی مشتریان و ثبت آن درکلیه فرمها، قراردادها، مدارک افتتاح حساب، سیستمهای چک، تسهیلات و تعهدات بانکی اقدام نمایند.

 

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هیچ نرخ‌‏شکنی بی‌‏حکمت نیست!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403