..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط ابطال دفترچه درمانی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط ابطال دفترچه درمانی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سعید حسینی با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهمترین حمایت‌ها و مزایای مورد تعهد بیمه‌های اجتماعی در همه کشورها ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان است و درصورتی که فرد از شمول قانون تأمین‌اجتماعی خارج شود از خدمات درمانی این سازمان محروم می‌شود.
وی افزود: افرادی که در گذشته بیمه‌شده اصلی یا تبعی محسوب می‌شدند، اما به دلایلی، قانون تأمین‌اجتماعی شامل آنها نشود باید نسبت به ابطال دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
حسینی ادامه داد: انقضای سن فرزندان ذکور، ازدواج فرزندان اناث و ذکور، فوت بیمه‌شده اصلی یا تبعی، متارکه همسر و پایان تحصیل فرزندان ذکور از شرایطی است که فرد از شمول قانون تأمین‌اجتماعی خارج می‌شود و درنتیجه باید دفترچه درمانی خود را باطل کند.
وی هرگونه قطع رابطه بیمه‌پردازی از جمله اخراج بیمه‌شده از کارگاه، استعفای و یا بازخرید شدن بیمه‌شده، تبدیل وضع استخدامی و پایان مقرری بیمه‌بیکاری را از شرایط بی‌اعتبار شدن دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی دانست.
مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی گفت: تشخیص تمکن مالی درمورد والدین بیمه‌شده، انقضای ازکارافتادگی مقطعی، تعلیق، اشتغال به کار همسر بیمه‌شده، اشکال در صدور، حذف درمان از قرارداد، اشتباه در شماره بیمه و شماره سریال و امحاء‌دفترچه نیز از شرایطی است که منجر به خروج فرد از قانون تأمین‌اجتماعی می‌شود و فرد باید نسبت به ابطال دفترچه درمانی خود تسریع کند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار دست‌‏پاچه مالیات رو دو برابر می‌کنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403