..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اعطای گواهی الکترونیکی تبادل اسناد تجاری

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اعطای گواهی الکترونیکی تبادل اسناد تجاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا ؛ « علی اصغر توفیق » در مراسم اعطای گواهی الکترونیکی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بازار سرمایه و بورس از پیچیدگیها و تاثیرات خاص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است که ضرورت استفاده از امکانات الکترونیکی را برای تسریع در ارائه خدمات دو چندان می کند.

وی با اشاره به اینکه صدور این گواهی چندی است از سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح شده بود تصریح کرد: از این رو تلاش شد تا عملیاتی کردن این اقدام هر چه سریع تر در رئوس برنامه های ما قرار بگیرد که امروز شاهد اجرای آن هستیم.
توفیق در ادامه با بیان اینکه برای توسعه استفاده از گواهی و امضا الکترونیکی نیازمند راه اندازی مراکز RA (دفاتر ثبت نام گواهی الکترونیکی) بیشتری در کشور هستیم خاطرنشان کرد: دراین راستا اقدامات لازم از سوی سازمان بورس اوراق بهادار صورت می گیرد تا متقاضیان به راحتی بتوانند از این خدمت نوین بهره مند شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود از تصویب ایجاد پنجره واحد تجارت الکترونیک به عنوان موضوعی حائز اهمیت یاد کرد و گفت: در این خصوص طی هفته های اخیر تعاملات مختلفی انجام شده و این موضوع در دستور کار جدی قرار گرفته است که پیش بینی می کنیم تا اسفند ماه سالجاری بتوانیم پنجره واحد تجارت الکترونیکی را در کشور عملیاتی کنیم .
وی اضافه کرد: هم اکنون در حال پیگیری مسائل تکنیکی و فنی این کار هستیم و بدین منظور نیز شورایی متشکل از نهادهای ذیربط به صورت مستمر در حال برگزاری است.
به گفته سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، یکی از ملزومات رفتن به سوی پنجره واحد ، ارائه امضای الکترونیکی است که امیدواریم در آینده شاهد توسعه هر چه بیشتر آن باشیم.
وی در ادامه یادآور شد: صدور و اعطای گواهی الکترونیکی به سازمان بورس و اوراق بهادار در واقع اولین گواهی الکترونیکی میانی دولتی بازار سرمایه محسوب می شود که باید بر تقویت این امر در سایر دستگاهها تاکید کرد.
همچنین دراین مراسم رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: برنامه ریزیهای مختلفی در خصوص الکترونیکی کردن اقدامات صورت گرفته است که اعتباربخشی خاصی به تبادل داده های ما در بازار سرمایه می دهد.
« صالح آبادی» تصریح کرد: دریافت این گواهی و امکان بهره مندی از گواهی و امضای الکترونیکی برای انجام معاملات بورس، نقطه عطفی در تبادلات اقتصادی محسوب می شود چرا که به سرمایه گذاران و فعالان در بازار بورس و سرمایه این امکان را می دهد تا در بستری امن و ضمن افزایش سرعت بخشی به انتقال اطلاعات نسبت به انجام معاملات خود اقدام کنند.
وی افزود: متقاضیان باید برای بهره مندی از این خدمت جدید به مراکز RA که مشخص شده مراجعه کنند ضمن اینکه برای این منظور، مراجعه به مراکز پلیس+۱۰ ، دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و دفاتر اسناد رسمی از مراکز دیگری است که برای این هدف در نظر گرفته شده است و در آینده اعلام خواهد شد.
گفتنی است، اعطای گواهی الکترونیکی منجر به آغاز فعالیت مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی دولتی بازار سرمایه در کلاس سوم می شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403