..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط بیمه کارگران ساختمانی اعلام شد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط بیمه کارگران ساختمانی اعلام شد

 

 علی یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: بر اساس قانون کارگران ساختمانی برای معرفی به سازمان تامین اجتماعی تنها باید کارت مهارت داشته و آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای را گذرانده باشند.

 

وی با بیان اینکه نمی‌توان به صرف داشتن کارت مهارت برای افراد مجوز استفاده از سهمیه کارگران ساختمانی را صادر کرد، ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای تنها برای متقاضیانی که بتوانند در مراحل آزمون قبول شوند، کارت مهارت صادر می‌کند و وظیفه‌ای برای شناسایی کارگر واقعی از غیر را ندارد.

 یار محمدی افزود: در لایحه بیمه‌های اجتماعی مصوب سال ۸۵ مجلس هم مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به این مساله که داشتن کارت مهارت شرط بیمه کارگران ساختمان باشد اعلام موضع کرد که در آنجا پیشنهاد شد احراز اشتغال به جای کارت مهارت جایگزین شود.

 

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر روند بیمه کارگران ساختمانی به گونه‌ای پیش می رود که هر فرد متقاضی که آزمون فنی و حرفه‌ای را بگذراند و نمره قبولی کسب کند، کارت مهارت می‌گیرد و به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شود در حالی که با این کار هم ترافیک عظیمی در سازمان ایجاد می‌شود و هم افراد مستحق به دلیل اتمام سهمیه از بیمه باز می مانند.

 به اعتقاد وی اگر در کنار صدور کارت مهارت، متقاضی بیمه دوره آموزشی لازم را دیده و احراز اشتغال او به تایید انجمنهای صنفی رسیده باشد می تواند به عنوان کارگر واقعی ساختمان بیمه شود.

 

یار محمدی در عین حال با اشاره به ابلاغ بخشنامه بیمه کارگران ساختمانی به تمام استانها، درباره شناسایی کارگران واقعی ساختمان، گفت: خوشبختانه طی مذاکرات اولیه با مسوولان امر قرار است تا موضوع بازرسی و شناسایی کارگران واقعی ساختمان به انجمنهای صنفی واگذار شود که با توجه به نظر مساعد سازمان تامین اجتماعی در صورت تایید نهایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار رسمی نشده، موسسه‌‏ دار شد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403