..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شرایط خوداظهاری سال ۹۲ اعلام شد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شرایط خوداظهاری سال ۹۲ اعلام شد

در اجرای ماده ۱۵۸ قانون مالیات های مستقیم، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۲ مودیان محترم منابع مالیات بر درآمد اجاره املاک و همچنین مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل موضوع مواد ۹۵ و ۹۶ قانون مالیات های مستقیم به استثنای ردیف های ۱ الی ۷ و ۱۲ بند الف ماده ۹۶ قانون مزبور که به موقع تسلیم نموده باشند را با رعایت شرایط زیر بدون رسیدگی قبول نموده و تعدادی از آنها را به طور نمونه گیری و طبق مقررات مورد رسیدگی قرار دهد:

الف- قبول اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک، منوط به تکمیل جداول اظهارنامه مربوط خواهد بود. ب- قبول اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعایت مواد زیر خواهد بود: ۱- صاحبان مشاغل موضوع بندهای الف و ب موضوع مواد ۹۵ و ۹۶ قانون مالیات های مستقیم بایستی دفاتر روزنامه و کل و یا درآمد و هزینه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحریر و اظهارنامه تسلیمی بر مبنای آن تنظیم شده باشد. ۲- ترازنامه و حساب سود و زیان، حساب درآمد و هزینه (که بر اساس دفاتر تنظیم می شود) و یا خلاصه وضعیت درآمد و هزینه حسب مورد تکمیل شده باشد. ۳- مودیانی که اظهارنامه مالیاتی آنها طی ۵ سال متوالی اخیر (عملکرد سال های ۱۳۸۷ لغایت ۱۳۹۱) در اجرای مقررات تبصره ۵ ماده ۱۰۰ و یا خوداظهاری موضوع ماده ۱۵۸ قانون مالیات های مستقیم بدون رسیدگی مورد قبول واقع شده است برای عملکرد سال ۱۳۹۲ مشمول خوداظهاری نخواهد بود. لازم به ذکر است، مشمولین ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی در صورت عدم ثبت نام از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود. همچنین، مشمولین استفاده از سامانه های فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در صورت عدم نصب و استفاده از سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403