..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ شیوه های اخذ مالیات بین المللی و فرسایش پایه و انتقال سود

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

شیوه های اخذ مالیات بین المللی و فرسایش پایه و انتقال سود

 به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در این کارگاه آموزشی که امروز یکشنبه ۲۹ آذرماه با حضور آقایان تیموتی دهان و گیرتن میشلز از کارشناسان صندوق بین المللی پول برگزار شد، مباحث و مطالبی همچون مبانی قیمت گذاری انتقالات،قیمت گذاری انتقالات-معاملات بین شرکتی،شاخص های مقایسه ای، تحلیل های عملکردی و ریسکی، داده های مقایسه ای بیرونی، تعدیلات مقایسه ای،قیمت گذاری انتقالات-روش ها،روش های معاملاتی سنتی، روش های مبتنی بر سود و سایر انتقالات بین شرکتی برای شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.

 در بخشی از این کارگاه، همچنین نحوه اخذ مالیات از شرکت های بین المللی و چند ملیتی که در کشورهای ثالث شعبه دایر و فعالیت می کنند با در نظر گرفتن موضوع فرسایش پایه و انتقال سود،با طرح سه الگوی فعالیت شرکت های گروهی گوگل،آمازون و استارباکس با ساختارهای پیچیده مشارکتی و عدم تطابق در انتقال سود، به حاضرین ارایه شد.

 به گفته گیرتن میشلز، کارشناس صندوق بین المللی پول،شرکت های بین المللی امروزه از شیوه ها و تکنیک های جدیدی برای بهره مندی از قوانین مالیاتی داخلی و معاهدات کشورهای مختلف در ارتباط با معافیت ها،مشوق ها یا نرخ های پایین مالیاتی استفاده می کنند و این موضوعی است که توجه اعضای نشست گروه ۲۰ (G20 ) و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD) را نیز به خود معطوف کرده است. وی خاطر نشان کرد: در نشست گروه ۲۰ در سال ۲۰۱۳ ، برنامه عملیاتی فرسایش پایه درآمدی و انتقال سود به تصویب رسید که ۱۵ مولفه اصلی داشت تا در نهایت بتوان شرکت های بین المللی و چند ملیتی را به تمکین مالیاتی واداشت و نهایتا در سال ۲۰۱۵ ، این گروه تصمیم گرفتند تا یک سند بین المللی چند جانبه را ایجاد کنند تا بتوان تمام معاهدات را به شکلی موثر و یک جا در ذیل این سند بروز رسانی کرد.

همچنین در ادامه مباحث مطروحه توسط آقای تیموتی دهان از کارشناسان صندوق یاد شده،با تمرکز و مباحثه بیشتر در خصوص موضوع قیمت گذاری انتقالات،انواع روش های تعدیل قیمت گذاری و مزایا و نقاط ضعف هر یک از این روش ها معرفی و طرح شد؛روش ها و مقرراتی که علاوه بر حوزه مالیات بین الملل،در حیطه قوانین داخلی کشورها و نظام های مالیاتی دارای رژیم های مالیاتی ترجیحی مانند مناطق آزاد اقتصادی نیز قابل اعمال می باشد.

گفتنی است، به موازات این کارگاه، کارگاه آموزشی دیگری با حضور مشاوران ارشد صندوق بین المللی پول، آقایان استیو وسپرمن و گری جان اندروز با موضوع حسابرسی مبتنی بر ریسک، برای کارشناسان مالیاتی شهر تهران برگزار گردید.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابرسی مفت نمي‌شه، ممیزم دوست نمي‌شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403