..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ طرح بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه بیمه رد شد.

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

طرح بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه بیمه رد شد.

 

 

محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: براساس طرحی که مجلس تصویب کرده بود کارگران با پرداخت ۱۰ سال حق بیمه می توانستند از مزایا و حقوق ۱۰ روزه برخوردار شوند و همچنین خانواده کارگران از کار افتاده و یا فوتی نیز از مستمری برخوردار می شدند.

وی گفت: شورای نگهبان به دلیل بار مالی این طرح آن را خلاف قانون دانست. به همین دلیل این طرح مجددا به مجلس برگردانده می شود و دوباره با نظر کارشناسان و متخصصیان بررسی و ایرادات آن رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: به منظور رفع مشکل مالی این طرح می توان در متمم بودجه ، اعتباری برای اجرای آن اختصاص داد. به طور حتم مجلس در این خصوص همکاریهای لازم را انجام می دهد.

به گفته سعیدی، با توجه به اینکه دولت درخواست کرده برخی از بندهای بودجه سال ۹۲ اصلاح شود بنابراین می توان برای سازمان تامین اجتماعی نیز متممی در نظر گرفت.

نمایندگان مجلس دو هفته قبل سازمان تامین اجتماعی را مکلف به پرداخت مستمری به فرزندان و همسر بیمه شده متوفی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند با توجه به سنوات کردند. همچنین سازمان تامین اجتماعی مکلف است به افرادی که حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده اند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان رسیده‌اند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از موارد فوق از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

در اطلاعیه شورای نگهبان نیز آمده است که ماده واحده و تبصره یک آن چون به افزایش هزینه عمومی می‌انجامد و طریق تأمین هزینه جدید معلوم نشده است، بنابراین خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد. همچنین در خصوص تبصره ۲ ماده واحده، نظر به اینکه تبصره ۳ بند ۳ ماده ۸۰ قانون تأمین اجتماعی در تاریخ ۱۳۸۶/۱۱/۲۰ به تصویب مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام رسیده، لغو آن با توجه به نظر تفسیری این شورا خلاف اصل ۱۱۲ قانون اساسی شناخته شد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

24- وفاداری مدار از مختلسان/ که هر دم با سیاسیون سرایند!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403