..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ عملیات گمرکی آنلاین انجام میشود.

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

عملیات گمرکی آنلاین انجام میشود.

به گزارش خبرنگار مهر،  مسعود کرباسیان در مراسم امضای موافقتنامه الکترونیکی کردن کارنه‌تیر با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: ۷۰ کشور دنیا و به خصوص کشورهای اروپایی و آسیایی تحت فرآیندی حمل و نقل بین‌المللی خود را پیش می‌برند که این فرآیند زیر نظر کمیسیون اقتصادی اروپا بوده و کنوانسیونی است که وسایل حمل و نقل طبق آن می‌توانند به راحتی از گمرکات کشورهای دنیا عبور کنند.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: وقتی کالا در گمرکات اظهار شده و پلمپ می‌شود، تحت رویه کارنه تیر عبور می‌کند و هر کشوری بخواهد تشریفات گمرکی و بازرسی کالا را انجام دهد، زمانی را باید سپری کند.

وی تصریح کرد: براساس برگه مذکور، در گذشته گمرکات کار عبور و مرور کالاها را انجام می‌دادند اما هم‌اکنون با هماهنگی‌های صورت گرفته با اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، این برگه برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال شده و این سازمان‌ها هم ضامن بیمه محموله‌ها می‌شوند که خود این فرآیند تا پیش از این ۱۵ روز به طول می‌انجامید اما هم‌اکنون با امضای این موافقتنامه الکترونیکی شده و به لحظه از گمرکات عبور می‌کند.

کرباسیان گفت: ایران و ترکیه به عنوان اولین کشورهایی که فرآیند کارنه‌تیر را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهند، این سند را به امضا رسانده و در آینده با کشورهای دیگر نیز این فرآیند را تعمیم خواهیم داد.

وی ادامه داد: با الکترونیکی شدن این فرآیند، ریسک برای هر فردی که می‌خواهد کالا حمل کند، کاهش می‌یابد، ضمن اینکه شرکت‌های حمل و نقل با سرعت بیشتری به پول حمل کالا دست پیدا می‌کنند، این در حالی است که اعتبار ایران به لحاظ الکترونیکی کردن این فرآیند در سطح گمرکات دنیا افزایش یافته و در شرایط رقابتی قرار می‌گیریم.

همچنین محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در این مراسم گفت: قانون امور گمرکی یکی از جامع‌ترین قوانین دنیا است و اقداماتی نیز از سوی گمرک در جهت تسهیل تجارت صورت گرفته که مکمل این قانون شده‌اند، ضمن اینکه طرح جامع الکترونیکی کردن گمرک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در دوران پساتحریم و شرایط خاص اقتصاد ایران، شرایط کشور می‌طلبید که به جهت حمل کالا، کار جدی برای تسهیل امور حمل و نقل و گمرکی صورت گیرد و این بخش از اقتصاد کشور نیز به سمت رقابتی‌تر شدن پیش رود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

به مردود می‌گیره تا به مشروط راضی شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403