..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ فواید و مضرات استخدام افراد فامیل و دوستان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

فواید و مضرات استخدام افراد فامیل و دوستان

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر دوستان و افراد فامیل ممکن است مهارتهای خوبی داشته باشند و بتوانند با داشتن یک فرصت شغلی خوب به موفقیت تجارت شما هم کمک کنند اما استخدام دوستان و افراد فامیل سطح توقعات آنها را نیز بالا میبرد. مثلا اینکه دوستان شما کمتر از بقیه ی کارمندان به اهمیت کار توجه میکنند. مثلا دیر رسیدن یا مرخصی های متعدد میتواند از آثار آن باشد.

 

همچنین وقتی که افراد فامیل را در شرکت خود استخدام میکنید ممکن است که مشکلات کاری باعث ایجاد مشکلات در خانواده هم بشود البته همیشه مشکلات خانواده با کار جدای از هم هستند اما با استخدام افراد فامیل ممکن است کوچکترین تذکر شما برای انجام بهتر کارها منجر به ایجاد بحث و ناراحتی در خانواده شود.

 

کارمندان دیگر هم معمولا نسبت به استخدام افراد نزدیک در فامیل واکنش نشان میدهند وقتی که به عنوان یک کارفرما یا مدیر عامل افراد فامیل یا دوستان خود را استخدام میکنید باید به یک اندازه برای کارمندان اصول کاری را مشخص کنید.

 

از مزایای استخدام افراد فامیل این است که شما به اندازه ی کافی روی آنها شناخت دارید و قابلیتهای آنها را میدانید. نقاط ضعف و قوت آنها برای شما مشخص است و به خوبی میتوانید آنها را مدیریت کنید آنها خیلی راحت تر از دیگر کارمندان مشکلات کاری را مطرح میکنند و به بهتر شدن روند کاری کمک میکنند. همچنین استخدام افراد فامیل باعث میشود که درآمد زایی هم برای این کارجویان ایجاد شود و شما با قرار دادن یک فرصت شغلی برای آنها یک قدم مثبت برمیدارید.

 

حتی گاهی اوقات کارمندانی که دوستان و افراد فامیل هم هستند بیشتر به کار اهمیت میدهند و از این فرصتی که شما در اختیار آنها قرار دادید استفاده میکنند. اما برای جلوگیری از مشکلاتی که با استخدام افراد فامیل به وجود می آید میتوانید از چند راهکار استفاده کنید:

 

1-افراد فامیل و دوستان تان را که بیشتر از بقیه قابلیت و مهارت دارند استخدام کنید.

 

2-برای آنها یک مدت کوتاه کارآموزی قرار دهید تا با نحوه ی کار آشنا شوند و در صورت تمایل آنها را استخدام کنید.

 

3-به افراد فامیل و دوستانتان که جویای کار هستند تذکر دهید که رعایت اصول کاری برای آنها مثل دیگر کارمندان اهمیت دارد و باید مثل دیگر کارمندان برای کار ارزش بگذارند.

 

4-مسئولیتها و وظایف آنها را از ابتدا مشخص کنید.

 

5-به ارزیابی روند کاری آنها بپردازید و نقاط ضعف شان را به آنها تذکر دهید.

 

در نهایت اینکه برای استخدام کارجویان سعی کنید روی مهارتها و تجربیات آنها بیشتر تمرکز کنید حتی برای افراد فامیل و دوستان هم داشتن توانایی برای انجام صحیح کارها اهمیت دارد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار رسمی نشده، موسسه‌‏ دار شد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403