..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مراقب شیوه جدید جاعلان چک باشید

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به شیوه جدید جاعلان چک در برداشت مبالغ غیرقانونی از حساب شهروندان گفت: اعتماد بی‌جای مشتریان بانک‌ها زمینه ساز وقوع این گونه جرائم است.به گزارش ایسنا، سرهنگ “هوشنگ پوررضاقلی” صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: کلاهبرداران در شیوه جدیدی با مهارت در جعل اسناد و سوءاستفاده از اعتماد بی‌جای مشتریان بانک‌ها، سعی در برداشت مبالغ غیرقانونی از حساب شهروندان دارند.

وی در خصوص این شیوه جدید افزود: فرد مجرم پس از حضور در صفوف مشتریان بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و یا صندوق‌های قرض‌الحسنه، با انتخاب هوشمندانه قربانی، هنگام یک مذاکره دوستانه و بدون ایجاد تردید و ابهام در طرف مقابل، چک و حواله‌های بانکی افراد در حال انتظار را به بهانه عجله و طولانی بودن صف دریافت کرده و مبلغ کامل مندرج در آن را به نحو صحیح و بدون کسر تحویل می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: کلاهبرداران بعد از دریافت چک، بلافاصله و با استفاده از مهارت کم نظیر در جعل اسناد، مبادرت به افزایش حداکثری رقم حواله و چک نموده و پس از آن با استفاده از مدارک هویتی غیر واقعی و غیرقابل شناسایی، مبلغ چک جعلی را دریافت و متواری می‌شوند.

پوررضاقلی اعتماد بی‌جای مشتریان بانک ها به افراد ناشناس را زمینه ساز وقوع این گونه جرائم دانست و به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام امور بانکی خود همواره با صبر و حوصله رفتار کرده و روند قانونی انجام کار در بانک‌ها را مد نظر قرار دهید تا قربانی کلاهبردارن نشوید. 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از کنترل کیفیش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403