..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مزايای حضور شركتها در بازار بورس چيست ؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مزايای حضور شركتها در بازار بورس چيست ؟

 

 درپاسخ به اين پرسش سعی نموديم به اختصار پاره ای از عوامل با اهميت را بيان نمائيم كه از آن جمله می توان به موارد زير اشاره كرد:

استفاده از معافيت های مالياتی ، شركتهايی كه در بورس مورد پذيرش قرار می گيرند ماداميكه از ليست سازمان بورس و اوراق بهادار خارج نگرديده باشند ، مى توانند نسبت به نرخ مقطوع ماليات حداقل از % ۱۰ معافيت مالياتي بهره مند گردند.

در بورس به جهت تمركز سرمايه كه با هدف مشاركت درحقوق شركتهای مورد پذيرش صورت گرفته و تشكيل يك بازار هدفمند را داده است ، امكان افزايش سرمايه بسيار ساده تر از حالتي است كه شركتها در خارج از بورس به اين امر اقدام می ورزند. چرا كه مجبور خواهند بود تا برای افزايش سرمايه به دنبال شركای جديد ، كه بعضا با چانه زنی نيز همراه خواهد بود و منجر به افزايش هزينه های مرتبط با توسعه را فراهم خواهد گردانيد، مواجه گردند .

انتشار اوراق قرضه كه براساس قانون تجارت به شركتهای سهامی عام اين اجازه داده شده و طبعا حضور در يك بازار متمركز اين امر را به نحو چشمگيری تسهيل خواهد نمود البته در ایران به جای این ابزار مالی از اوراق مشارکت استفاده می کنند. به کانال شبکه اجتماعی حسابداران بپیوندید.

به روز رسانی ارزش واقعی شركت كه اين موضوع می تواند انعکاس دهنده نگرش يك بازار متخصص نسبت به آتيه شركت مورد بررسی باشد و كاملا واضح خواهد بود كه اين امر توانايی ارايه خط مشی مديريتی به مجموعه مديران شركتهای بورسی را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت .

 

ورود به بورس و عبور از فيلترهاي نظارتی و كنترلی آن بعضا موجب كسب وجهه و اعتبار برای شركتهای پذيرفته شده را فراهم ساخته كه اين امر می تواند موجبات يكسری منافع نادیده ای را برای اين شركتها فراهم آورد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار بی‏کار، خواب تنخواه می‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403