..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مستمری بازماندگان متناسب با سنوات حق‌بیمه پرداخت میشود.

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مستمری بازماندگان متناسب با سنوات حق‌بیمه پرداخت میشود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف شده به فرزندان و همسران بیمه‌شده متوفی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه دارد به نسبت سنوات مستمری پرداخت کند.
وی ادامه داد: براساس قانون اصلاح مواد ۴۳، ۴۴ و ۸۰ قانون تأمین‌اجتماعی مصوب ۲۷/۷/۷۶ مجلس شورای اسلامی و پس از الحاق سه تبصره به بند سوم ماده ۸۰ قانون مذکور، تسهیلات جدید و دایره حمایت و ارائه خدمات به بازماندگان وسیع‌تر و پرداخت مستمری به «نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه» نیز به تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده شده است.
دکتر نوربخش گفت: براساس قانون پرداخت مستمری به بازماندگان مصوب سال ۷۶ درصورتی که بیمه‌شده متوفی فاقد شرایط مقرر در اصلاحیه بند ۳ ماده ۸۰ قانون بوده و سوابق پرداخت حق‌بیمه وی از یک تا ۱۰ سال بود، بازماندگان بیمه‌شده متوفی غرامت مقطوع فوت دریافت می‌کردند. اما به موجب قانون جدید مصوب سال ۹۲، به بازماندگان واجد شرایط بیمه‌شده متوفی که کمتر از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه داشته باشد متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه مستمری تعلق می‌گیرد.
وی افزود: در قانون مذکور همسران و فرزندان بیمه‌شده متوفی از دریافت مستمری به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه بهره‌مند می‌شوند، اما به پدر و مادر اشاره‌ای نشده است، بنابراین هریک از والدین واجد شرایط کماکان از غرامت مقطوع فوت به نسبت سهام مقرر در قانون برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: ملاک محاسبه ریز دستمزد مبنای تعیین مستمری برقراری مشمولین قانون پرداخت مستمری به بازماندگان متناسب با پرداخت حق‌بیمه، تبصره ذیل ماده ۷۷ قانون تأمین‌اجتماعی خواهد بود و حداقل مستمری قابل پرداخت به بازماندگان بیمه‌شده متوفی نیز بر مبنای ماده ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، از حاصلضرب حداقل دستمزد سال فوت بیمه‌شده و سنوات پرداخت حق‌بیمه تقسیم بر ۳۰ به دست می‌آید.
وی تصریح کرد: درمورد بیمه‌شدگانی که فوت آنها قبل از تصویب قانون فوق واقع شده حداقل دستمزد (سال تصویب قانون) یعنی سال ۱۳۹۲ ملاک محاسبه مستمری است.
دکتر نوربخش ادامه داد:‌ مفاد این بخشنامه مشمول کسانی که به هر نحو از شمول قانون تأمین‌اجتماعی خارج و مشمول سایر صندوق بازنشستگی شده‌اند، نمی‌شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هزار تا حساب می‌‏سازه یکیش کتاب نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403