..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ خرید سهام خزانه ممنوع است

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

خرید سهام خزانه ممنوع است

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل ازایرنا، علی صالح آبادی با بیان آنکه، خرید سهام توسط خود شرکت امکان پذیر نیست، افزود: البته این امکان وجود دارد که شرکت دارای شرکت های وابسته بوده و به صورت شرکتی مستقل اقدام به خرید سهام شرکت اصلی کند.

وی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار نظارت و کنترل های لازم را برای جلوگیری از خرید سهام خزانه توسط شرکت ها انجام می دهد.

صالح آبادی تصریح کرد: جلوگیری از خرید سهام خزانه به دلیل آن است که شرکت و مدیریت آن همواره از اطلاعات داخلی آگاه است و ممکن است به واسطه این مزیت سهام خود را زمانی که در حداقل قیمت خود می باشد، خریدار کرده و همان را در اوج قیمت بفروشد و موجب ضرر و زیان فروشنده و خریدار گردد.

یادآور می شود؛ سهام خزانه عبارت از سهام عادی یا ممتاز یک شرکت سهامی است که توسط همان شرکت مجددا خریداری شده است و به عبارت دیگر شرکت سهام صادر شده خود را مجددا در بورس خریداری می نماید که طبق ماده ۱۹۸ قانون تجارت خرید سهام شرکت توسط همان شرکت ممنوع است.

طبق استانداردهای حسابداری سهام خزانه یک دارائی محسوب نمی شود و سود حاصل از خرید و فروش آن نبایستی بین سهامداران توزیع شود، بنا بر این دلایل در بیشتر کشورهای جهان خرید سهام خزانه مجاز نمی باشد، البته موارد دیگری نیز در مورد سهام خزانه وجود دارد و اینکه سهام خزانه از حقوقی نظیر حق رای، سود سهام، حق تقدم خرید سهام برخوردار نیست.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انبار رو آخر زمستون می‌‏شمارن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403