..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مصوبه كارگروه فني و استانداردها در خصوص نحوه برخورد حسابرس با تغييرات نرخ ارز

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

مصوبه كارگروه فني و استانداردها در خصوص نحوه برخورد حسابرس با تغييرات نرخ ارز

 

         “طبق استاندارد حسابداري شماره 16 با عنوان “تسعير ارز” معاملات ارزي بايد به نرخ  تسعير ارز در زمان انجام معامله در حسابها ثبت گردد. در شرايط تك نرخي نبودن نرخ ارز، براي تسعير بايد از نرخي استفاده شود كه براي واحد تجاري قابل تحقق و دستيابي است و انتظار مي‌رود، مبناي تسويه مطالبات يا بدهيهاي مربوط قرار گيرد. تفاوت ناشي از تغييرات نرخ ارز در فاصله زماني انجام معامله تا تاريخ تسويه يا تاريخ ترازنامه بايد به عنوان تفاوت تسعير ارز شناسايي گردد.

حسابرس بايد با اطمينان بالايي از قابل اتكا بودن نرخ ارز مورد استفاده توسط واحد تجاري براي تسعير دارائيها و بدهيهاي ارزي اطمينان حاصل نمايد.  در صورت مناسب نبودن نرخ ارز مورد استفاده و در صورتي كه آثار آن با اهميت باشد، موضوع در قالب بند تحريف صورتهاي مالي در گزارش حسابرس مستقل مطرح و حسب مورد، نظر مشروط يا مردود اظهار خواهد شد.  در صورت مشخص نبودن نرخ قابل دستيابي، موضوع بايد بصورت ابهام و با توجه به دامنه آثار مالي آن حسب مورد بعد از بند اظهارنظر (در مواردي كه آثار مالي آن با اهميت ولي غير فراگير باشد) و يا قبل از بند اظهار نظر (در موارد فراگير بودن آثار مالي آن) در گزارش حسابرس مستقل مطرح ‌شود.”

 

جامعه حسابداران رسمي ايران

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 18 شهریور 1403