..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ معافیت مالیاتی حقوق فروردین و اردیبهشت ۵۵۰ هزار تومان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

معافیت مالیاتی حقوق فروردین و اردیبهشت ۵۵۰ هزار تومان

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره میزان معافیت مالیاتی حقوق در سال جاری اظهار کرد: با توجه به تصویب بودجه سه دوازدهمی برای سه ماهه ابتدایی سال جاری بر مبنای قانون بودجه سال ۹۱، معافیت حقوق در دوماهه ابتدایی سال جاری مانند سال گذشته اعمال می شود.

وی در ادامه با بیان این که در سال گذشته حقوق تا ۵۵۰ هزار تومان از مالیات معاف بوده است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال جاری معافیت مالیاتی حقوق ماهیانه تا ۶۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است و در صورت تصویب این رقم، تفاوت معافیت ماههای ابتدایی سال در ماههای بعد لحاظ خواهد شد و از مالیات ماههای بعد مودیان کسر خواهد شد.

این در حالی است که در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تا ۸۴ میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است و سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، سقف معافیت مذکور را برای هرسال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تایید وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کند.

وکیلی در پاسخ به این سوال که چرا در لایحه بودجه میزان معافیت مالیاتی حقوق کمتر از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است؟ گفت: در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مجاری جبران کاهش درآمد دیده شده است و در نتیجه توانستیم معافیت را افزایش بیشتری دهیم اما در لایحه بودجه جبران کاهش درآمد دیده نشده است و افزایش میزان معافیت مالیاتی متناسب با رشد معمول سال های قبل بوده است.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

یک مناقصه و چهل حسابرس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403