..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ معاملات مذاکره ای در فرابورس در راه است

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

معاملات مذاکره ای در فرابورس در راه است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نرم افراز معاملات مذاکره ای طراحی شده است و در چند روز آینده شاهد افتتاح این معاملات در فرابورس خواهیم بود.

 

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از ایرنا، علی صالح آبادی روز شنبه در مراسم راه اندازی تابلوی صندوق های قابل معامله (ETF ) با بیان اینکه فرابورس با ارزش بازاری به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان به جایگاه خوبی رسیده به طوریکه منشاء نوآوری های جدیدی در بازار سرمایه است،افزود : ایجاد ابزارهای جدید در بازار سرمایه نشان از همدلی ارکان مختلف در این بازار است.

وی با بیان اینکه صندوق های سرمایه گذاری از اواخر سال ۱۳۸۶ در بازار سرمایه راه اندازی شده اند، اظهار کرد : در حال حاضر بیش از ۱۰۰ صندوق در این حوزه فعال هستند.

صالح آبادی با اشاره به پنجمین سال تولد فرابورس گفت : در فرابورس نوآوری های زیادی انجام شده به طوریکه امکان حضور شرکت های کوچک و متوسط در کنار شرکت های بزرگ، یکی از مهمترین ویژگی های فرابورس به عنوان بازاری نوپا است.

سخنگوی سازمان بورس تصریح کرد : بازار پایه یکی از جدیدترین ابتکارات فرابورس برای متشکل کردن بازار بود تا یکی از خلاء های بازار (نبود بازار با درآمد ثابت) در فرابورس کلید بخورد.

وی ادامه داد : معاملات اوراق مشارکت، معاملات گواهی سپرده بانکی، معاملات اوراق اجاره و اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس شکل گرفت و نام بازار ابزارهای نوین مالی را به خود اختصاص داد.

سخنگوی سازمان بورس در مورد بازار اوراق تسهیلات مسکن و کمک های این بازار به خانه دار کردن هموطنان گفت : این بازار توانسته است هزینه تامین مالی در بخش مسکن را کاهش و نگرانی بسیاری از مردم را در خصوص تامین منابع مالی مسکن برطرف کند.

صالح آبادی ایجاد بازار سوم در فرابورس را یکی دیگر از ویژگی های این بورس نام برد و افزود: هدف از تشکیل این بازار، معاملات عمده با شفافیت معاملات و شفافیت اطلاعات است تا بازار سوم فرابورس، خط شکن بازار سرمایه لقب گیرد.

وی در خصوص آخرین نشست هیات پذیرش گفت: در نشست اخیر این هیات، فهرستی زیادی از شرکت های فرابورسی که مایل به ورود به بازار سرمایه هستند، بررسی شد که شرکت های فولاد ارفع و فولاد هرمزگان مراحل پذیرش را پشت سر گذاشتند.

رییس سازمان بورس در بخش دیگری از سخنان خود گفت : فرابورس امروز دروازه ورود شرکت ها به بورس است به گونه ای که برخی از شرکت ها با ورود به فرابورس، سهام خود را محک زده و پس از بررسی های لازم وارد بورس می شوند.

صالح آبادی در مورد پنجمین سال فعالیت فرابورس افزود : این شرکت هم اکنون با ارزش بازاری به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان به جایگاه خوبی دست یافته و منشاء نوآوری های جدیدی در بازار سرمایه است.

وی درباره مزیت های صندوق های قابل معامله در فرابورس اظهار داشت : دلایل اصلی رویکرد به این صندوق ها اعلام خالص ارزش داراییها( NAV ) به صورت لحظه ای است . به این صورت که سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای ورود به این صندوق ها خواهند داشت .

سخنگوی سازمان بورس گفت : فعالان حرفه ای بازار نیز با ورود به این صندوق ها، می توانند در کنار سرمایه گذاران نا آشنا به بورس از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

صالح آبادی در ادامه صندوق های ETF ( صندوق های قابل معامله) را یکی از علاقه مندی های فعالان حرفه ای بازار دانست و گفت : کاهش مدت صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها نسبت به صندوق های سرمایه گذاری موجب جذب حرفه ای های بازار خواهد شد.

وی امتیاز مالیاتی صندوق های قابل معامله، معافیت آنها از پرداخت مالیات، عمر نامحدود، امکان خرید و فروش در تمامی اقصی نقاط کشور را از دیگر جذابیت های این صندوق ها نسبت به دیگر صندوق های سرمایه گذاری اعلام کرد.

رییس سازمان بورس تصریح کرد : وجود صندوق های ETF در بازار سرمایه خللی در صندوق های سرمایه گذاری ایجاد نمی کند، به طوریکه معاملات صندوق های سرمایه گذاری همچنان ادامه خواهد یافت و متولیان صندوق های سرمایه گذاری می توانند نسبت به پذیره نویسی این گونه صندوق ها اقدام کنند.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه صندوق های قابل معامله مختص بازار فرابورس نیست، گفت : امکان فعالیت این صندوق ها در بورس تهران هم وجود دارد که این موضوع بستگی به نظر متولی و مدیر صندوق ها دارد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

بالاتر از علی‌‏ الراس که تشخیص نیس!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403