..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نقش غیر قابل انکار سامانه نسیم در ساماندهی و نظارت بر حساب‌های دولتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نقش غیر قابل انکار سامانه نسیم در ساماندهی و نظارت بر حساب‌های دولتی

 

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های بانک مرکزی در هفته دولت با تقدیر از حرکت پرشتاب این بانک در راستای گسترش بانکداری الکترونیک عنوان داشت: بانکداری الکترونیک و سامانه‌های مدیریت آن در سال‌های اخیر گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
طیب‌نیا استفاده از شیوه‌های الکترونیکی را موجب افزایش کارایی و کارآمدی نظام بانکی دانست و اظهار داشت: ابزار‌های الکترونیک بهترین روش‌ برای مقابله با مفاسد احتمالی است. به عنوان مثال از زمانی که سامانه صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شد، بساط جعل این ضمانت‌نامه‌‌ها نیز برچیده شده است.
وی در خصوص سامانه نسیم نیز افزود: سامانه حساب‌های یکپارچه دولتی کمک قابل ملاحظه‌ای به ساماندهی حساب دستگاه‌های دولتی کرده و باعث خواهد شد خزانه‌داری و بانک مرکزی اشراف کاملی نسبت به موجودی و تبادلات مالی این دستگاه‌ها داشته باشند.
وزیر اقتصاد همچنین با تقدیر از خودکفایی کشور در صنعت چاپ اسکناس که با همت بانک مرکزی حاصل شده است، تصریح کرد: در زمینه تولید کاغذ و چاپ اسکناس پیشرفت‌های خوبی داشتیم و این مایه افتخار است که امروز می‌توانیم به طور کامل و خودکفا  این مراحل را در داخل کشور و غیر قابل جعل انجام دهیم.
گفتنی است طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و دارایی، صفدر حسینی، رئیس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، هادی قوامی، نماینده مجلس و پورمحمدی، معاون برنامه‌ریزیِ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور  پس از برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار ، ضمن بازدید از «نمایشگاه دستاوردهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، در جریان اقدامات این بانک از جمله رونمایی نوین سامانه یکپارچه مرکزی (نسیم)، سامانه چکاوک و سامانه انتشار اوراق مشارکت الکترونیکی ، پورتال کاشف ، سامانه ارزش افزوده مرکز شتاب ، سامانه پرداخت الکترونیک سیار (سپاس)، سامانه استعلام بانکی، انتشار ایران چک ۵۰۰هزار ریالی با طرح حرم امام رضا (ع) و اسکناس ۲۰هزار ریالی با طرح بادگیرهای ایرانی قرار گرفتند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

اگه سرهم‌‏بندی کتاب شاخ بود، فلاني شاخش به‌‏ آسمون مي‌‏رسيد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403