..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ همه‌ی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غيردولتی موظف به ارائه‌ی اطلاعات مالی‌اند

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

همه‌ی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غيردولتی موظف به ارائه‌ی اطلاعات مالی‌اند

 

معاون ماليات‌های مستقيم سازمان امور مالياتي کشور از الزام همه‌ی دستگاه‌های دولتي و مؤسسه‌های وابسته به دولت به ارايه‌ی اطلاعات به سازمان امور مالياتي کشور هم‌سو با آيين‌نامه‌ی اجرايي موضوع تبصره 5 ماده 169 مکرر قانون ماليات‌هاي مستقيم خبر داد.

«نادر جنتي» اعلام کرد با توجه به تصويب آيين‌نامه‌ی اجرايي موضوع تبصره 5 ماده 169 مکرر قانون ماليات‌های مستقيم از سوی وزير امور اقتصادی و دارايی و وزير دادگستری، همه‌ی وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه‌هاي دولتي، شهرداري‌ها، مؤسسه‌هاي وابسته به دولت و شهرداري‌ها، مؤسسه‌ها و نهادهاي عمومي غيردولتي، نهادهاي انقلاب اسلامي، بيمه‌ی مرکزي و ساير شرکت‌هاي بيمه، بانک مرکزي، بانک‌ها و مؤسسه‌هاي مالي و اعتباري و سازمان ثبت اسناد  و املاک کشور موظف‌اند بسته‌هاي اطلاعاتي خود را از طريق بسترهاي تعيين شده در اختيار پايگاه اطلاعات سازمان قرار دهند.

اشخاص حقوقي دولتي و غيردولتي که اطلاعات مورد نياز پايگاه اطلاعات سازمان امور مالياتي را در اختيار دارند يا به هر شيوه اسباب تحصيل درآمد و دارايي براي اشخاص را فراهم مي‌ کنند و اشخاص و مراجعي که در جريان عمليات مربوط به مالکيت، نگهداري، انتقالات، خدمات بيمه‌‌اي و معاملات دارايي‌ها، اموال و املاک و همچنين نقل و انتقال آنها قرار دارند نيز بايد مفاد اين آيين نامه را رعايت و اجرا کنند.

وي افزود: همه‌ی نهادهاي بازارهاي متشکل و غيرمتشکل پولي و نيز نهادهاي مالي بازار سرمايه در چارچوب قوانين و مقررات از مصاديق اين آيين‌نامه به شمار مي‌روند.

معاون ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت: بسته‌های اطلاعاتی اين نهادها بايد شامل اطلاعات هويتی، معاملاتی، مالی، پولی، اعتباری، سرمايه‌ای، دارايی‌ها، اموال و املاک و همچنين نقل و انتقال آنها باشد.

به گفته وي، حدآستانه (حداقل رقم اطلاعات) متناسب با بسته‏‌هاي اطلاعاتي مربوط، در جدول ذيل ماده 8 آيين نامه شرح داده شده است.

 

جنتي در تشريح ماده 10 اين آيين نامه گفت: اگر به دليل ارايه نکردن اطلاعات حسب مقررات اين آيين نامه، خسارت يا زياني به دولت وارد شود، متخلف يا متخلفان افزون بر مجازات‌هاي مقرر در قانون، مسئول جبران خسارت وارد شده شناخته مي شوند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

کار در سازمان (حسابرسی) و ما گرد جهان می‌‏گردیم!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403