..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ وظیفه سنگین شورای عالی پنجم حسابداران

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

وظیفه سنگین شورای عالی پنجم حسابداران

 

1- اگرچه در ترکیب انتخابی نمی‌توان تفکر و دیدگاه‌های یکسونگری کامل را مشاهده کرد، انتظار اعضا حاکمیت تفکر همسو در عملکرد شورای پنجم است.

۲- انتظار این است که در جلسات اولیه دوره شورای جدید شاخص‌های ارزیابی عملکرد شورا تعیین و تصویب شود. تا در گزارش‌های فعالیت سالانه جامعه انحراف از شاخص‌ها مشخص و به اطلاع اعضا رسانده شود.

۳- به‌رغم تمرکز در رای‌گیری و با توجه به گستردگی محل اقامت اعضا در همه نقاط کشور، به‌نظر می‌رسد درصد مشارکت اعضا در رای‌گیری آمار قابل توجهی را به‌خود اختصاص داد. لذا شورا می‌بایست بر محوریت استفاده از این ظرفیت عظیم توجه ویژه داشته باشد.

۴- تقارن این انتخابات با شکل‌گیری دولت تدبیر و امید و تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر تقویت و اهمیت تشکل‌های حرفه‌ای مردم‌نهاد، انتظار تغییرات اساسی از ‌جمله تغییر بخش‌هایی از اساسنامه با اولویت تقویت حقوق اعضا، اقتدار جامعه حسابداران رسمی و توسعه بازار ارائه خدمات حرفه‌ای را به‌وجود آورده است.

۵- جامعه حسابداران رسمی ایران، دهه دوم عمر حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، درحالی‌که این حرفه قدمتی طولانی دارد لذا سزاوار نیست که برای نیل به اهداف کلان، با فاصله گرفتن از روش‌های علمی به روش‌های آزمون و خطا روی‌آوریم.در نهایت با تأکید به این مطلب که مطالبات اعضا جدی و رو به افزایش است، وظیفه شورای پنجم را بسی سنگین‌تر از دوره‌های قبل خواهد کرد.

 غلامرضا شجری *

* حسابدار رسمی شاغل- مدرس دانشگاه

منبع : همشهری

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

از بندهای گزارش كم كن و بر کیفیت گزارش افزا!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403