..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ پیامد اتکا غیر واقع‌بینانه به منابع مالیاتی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

پیامد اتکا غیر واقع‌بینانه به منابع مالیاتی


امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: هر چند اقدام دولت جدید در ارائه به موقع بودجه به مجلس جای تقدیر دارد با این حال نقایصی در بودجه مشاهده می شود که می تواند اثرات نامناسبی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم واگذاری بودجه‌های عمرانی استان‌ها و تمرکز زدایی از مرکز، گفت: حضور افراد نخبه و کارشناس در استان‌ها موجب بروز اثرات مثبت واگذاری و کاهش تمرکز موجود در مرکز شده که متأسفانه در بودجه سال جاری این موضوع مغفول مانده و ۸۵٫۵ درصد این بودجه به وزارتخانه‌ها واگذار شده است.

وی به وجود آمدن رابطه به جای ضابطه را از آسیب‌های عمده تمرکزگرایی در مرکز دانست و تصریح کرد: با تمرکز بودجه در مرکز متأسفانه تخصیص آنها منوط به رابطه بازی و لابی‌گری می‌شود که این امر زیبنده دولت نبوده و امیدواریم از این موضوع به طور جدی پیشگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزایش سقف منابع درآمد ناشی از مالیات را از دیگر نقاط ضعف بودجه اعلام کرد و گفت: اتکا غیر واقع بینانه به منابع مالیاتی می تواند منجر به عدم تحقق این منابع و بر هم خوردن انضباط مالی در کشور شود.

وی افزایش هرگونه مالیات را باری بر دوش مردم خواند و تصریح کرد: افزایش مالیات‌ها ارتباط مستقیم با معیشت مردم داشته و موجب فشار مضاعف بر آنان می شود و لازم است که توجه به تأمین معیشت مردم به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، پرداخت مالیات در کشور را بی نظم و ناعادلانه توصیف کرد و افزود: هم اکنون دریافت مالیات در کشور به نحوی است که صرفا قشر کارمند و کارگر مالیات خود را به درستی پرداخت کرده و بخش عظیمی از مالیات دهندگان یا مبلغ واقعی را پرداخت نمی کنند و یا مرتکب فرار مالیاتی می شوند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

زدست این تورم داد و بیداد/ هر آن‌چه دیده بیند دل که می‌‏خواد

نویسم نامه‌‏ای به مرکزی بانک/ بخواهم تا دلار هم گردد آزاد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403