..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چگونه قیمت گذاری کنیم؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

 

 قیمت گذاری های خنثی
قیمت گذاری های خنثی ، شایع ترین استراتژی قیمت گذاری است که شما به مشتری اجازه میدهید که کالای شما را با کالاهای مشابه در بازار مقایسه کند این بررسی در زمینه ی کیفیت، قیمت، سودمندی و تمام ویژگی هایی است که مد نظر مشتری قرار دارد. پس از آن مشتری با بررسی کالای شما با دیگر کالاها که از همه لحاظ با کالای شما برابری میکند تصمیم به خرید میگیرد. البته مشتری خیلی کمتر از حوزه ی رقابتی به موضوع نگاه میکند بیش از هر چیز دنبال کیفیت است و شما باید از رقبای خود با بالا بردن کیفیت جلو بزنید.

 

قیمت گذاری نفوذی
این نوع قیمت گذاری شدت بیشتری نسبت به قیمت گذاری های خنثی دارد و به این معناست که شما میخواهید سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص دهید. در این نوع قیمت گذاری استاندارد قیمت کالاهای شما به قدری پایین است که تمام بازار را گرفته و در اصل شروع یک رقابت سنگین با دیگر شرکت هاست قطعا آنها نمیخواهند سهم خود را از  بازار از دست بدهند و شما با کاهش چشم گیر قیمت ها مشتریان زیادی را به خود جذب میکنید. شما با این نوع از قیمت گذاری به بازار نفوذ کرده و حجم زیادی از آن را به خود اختصاص میدهید.

 

قیمت گذاری های پیشرو
این نوع از قیمت گذاری معمولا شبیه به قیمت گذاری های نفوذی است اما با این تفاوت که چندان شدت زیادی ندارد و بیشتر تمرکز روی بازار آینده را خواهد داشت. مثل کسانی فرضاً برای تولید هر کالا 1 دلار هزینه میکنند و نمیخواهند که در آینده این کالا را به همان اندازه 1 دلار به فروش برسانند اما اگر قرار باشد در آینده اینقدر ظرفیت بازار بالا باشد تا شما بتوانید به تعداد میلیونی از این کالا به فروش برسانید قطعا قیمت خود را حتی به زیر 1 دلار هم میرسانید. چون تعداد زیادی از این کالا به فروش میرد و شما سود دهی بالایی خواهید داشت.

 

قیمت گذاری های اسکیمینگ
اسکیمینگ در قیمت گذاری به معنای این است که شما محصولی را با قیمت بالا عرضه میکنید و متعاقباً تخفیف تدریجی برای آن قائل میشوید تا به روند فروش توسعه بدهید. این نوع از قیمت گذاری دقیقا نقطه ی مقابل قیمت گذاری های نفوذی است به این صورت در ابتدا بخشی از بازار را با مشتریانی که حاضر به پرداخت پول بیشتری هستند گرفته و پس از اینکه بازار از رقبا خالی شد کم کم قیمت محصولات را برای جذب مشتری بیشتر پایین می آورید. یعنی در ابتدای تولید محصول قیمت بالاست و پس از رواج در بازار قیمت را پایین می آوریم تا مشتری های بیشتری را جذب کنیم.

 

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

24- وفاداری مدار از مختلسان/ که هر دم با سیاسیون سرایند!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403