..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اشتباه های رایج مدیران هنگام صحبت کردن

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اشتباه های رایج مدیران هنگام صحبت کردن

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 7 اشتباه رایج هنگام صحبت و سخنرانی در بین کارفرمایان و مدیران وجود دارد که باعث میشود نتوانند منظورشان را به دیگران منتقل کرده و اصل کلام را برسانند

 

1-لکنت زبان و تکرار بیش از حد کلمات: تکرار آوا ها و ایماها اگر در صحبت کردن بیش از حد باشد باعث خسته کننده بودن صحبت شما و کسلی مخاطبانتان بشود؛ تکرار صدای ” -ِ ” بین کلمات باعث خسته کننده شدن صحبت شما میشود همچنین لکنت زبان و عدم تلفظ صحیح کلمات باعث طولانی شدن مدت زمان صحبت شما میشود. برای صحبت کردن با کارمندان باید از قبل هرآنچه که میخواهید بگویید را در ذهن مرور کنید تا کلمات مناسب داشته و لکنت زبان نگیرید.

 

2-با سرعت حرف زدن: این یکی دیگر از ایرادهای رایج است که اغلب مدیران در هنگام سخنرانی دچار آن میشوند اغلب به دلیل کمبود وقت میخواهند سریع صحبت کرده وشتاب زده موضوع را با مخاطبان در میان بگذارنند در اصل شما با سریع صحبت کردن به  مخاطب اجازه هضم و دریافت کلام را نمیدهید. سوزان فینچ مربی گفتار درمانی در شهر نیویورک میگوید: “زمانی که با کارفرمایان تمرین هجی کردن لغات و کلمات را کار میکردیم اغلب آنهایی که سریع صحبت میکردند در پایان جملات خود به اصطلاح “مِن مِن” میکردند یا کلمات را در انتهای جمله میخوردند”.

 


3-خیلی آهسته صحبت کردن:
مدیران و کارفرمایان باید بدانند که بی سر و صدا و آرام صحبت کردن باعث کسلی و خواب آلودگی مخاطبان میشوند. اغلب مدیرانی که میخواهند صحبت کنند باید دقت داشته باشند که صدای رسا و دارای تن استاندارد تاثیر خوبی خواهد گذاشت مخصوصا که مدیران اغلب با همکارانشان در مورد پروژه های مختلف صحبت میکنند باید تن صدای خود را بالا ببرند. ساندرا کازان، مربی گفتار درمانی در شهر نیویورک میگوید: “توانایی یک سرمایه گذار در جذب مشتری به صحبت کردن اوست و این صحبت زمانی اثر گذار است که افراد بتوانند با لحنی جدی و صدای بلند صحبت کنند”.

 

4-صدای جیغ و تند: معمولا تن صدای آقایان بم تر از خانمهاست چون تارهای صوتی خانم ها با آقایان تفاوت اندکی داشته باعث زیر و بم شدن صدا میشود. صدای بیش از حد تند و به اصطلاح با صدای جیغ صحبت کردن گوش مخاطبان را آزار میدهد بنابراین با صدای مطلوب و به اندازه از لحاظ بلندی و آهستگی تن صدا صحبت کردن نوع استاندارد آن خواهد بود.

 


5-کامل کردن جملات:
جملات خود را نیمه کاره رها نکنید وقتی که شروع به صحبت میکنید باید دقت کنید که جملات شما همان طور که آغازی دارد پایانی هم خواهد داشت اگر جمله نیمه کاره رها شود و سراغ جمله ی بعدی بروید مخاطب نمیتواند در ذهن خود کلام شما را کامل دریافت کند ضمنا جملات شما باید پیوسته و در ارتباط با هم باشند.

 


6-آهنگ جملات:
آهنگ جملاتی که به کار میبرید بسیار مهم است اگر جمله ی شما خبری است یا میخواهید اطلاعاتی به مخاطب بدهید نباید آهنگ جمله ی شما سوالی باشد یا اگر میخواهید سوالی بپرسید باید با آهنگ سوالی جمله را عنوان کنید چون عدم رعایت آهنگ جملات باعث بد فهمی در مخاطبان میشود و نمیتوانید منظورتان را به آنها منتقل کنید.

 


7-صحبت با لحن یکنواخت:
لحنی که همیشه یکنواخت است نیز باعث خسته کردن مخاطبان میشود گاهی باید تن صدا را بالا یا پایین ببریم یا در کلاممان هیجان ایجاد کنیم تا توجه مخاطب به شما جلب بشود برخی از قسمت های جمله را باید با صدای بلندتر بیان کنید تا نشان از اهمیت آن قسمت باشد این نکته ی مهمی است که شما با بالا و پایین آوردن تن صدا همواره توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار دست‌‏پاچه مالیات رو دو برابر می‌کنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403