..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ کلاه به کلاه توسط صندوقدار چیست؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

کلاه به کلاه توسط صندوقدار چیست؟

 

در این روش ثبت وجه دریافتی از خریدار تا دریافت وجه از مشتری دیگر به تاخیر می افتد و از آنجاییکه حساب خریدار برای مدت کوتاهی ثبت نشده و نادرست باقی می ماند کشف آن براحتی امکان پذیر نیست.

اینکار خاصیت بادکنکی دارد به این مفهوم که متصدی دریافت پول هر بار می تواند مبلغ بیشتری بردارد و مانده مربوط هر بار بزرگتر می شود تا جاییکه دیگر گردش نقدی برای پوشاندن تقلب کافی نباشد یا به اصطلاح بادکنک بترکد.

کشف کلاه به کلاه

مقابله ثبت دریافتی های روزانه در دفتر روزنامه ( صندوق ) با مبالغ تودیع شده در حساب بانکی اینکار را که با تأخیر در بحساب منظور داشتن وجوه دریافتی تا واریز مبلغ کسری ( برداشت شده ) همراه است را آشکار می کند .

اینکار که از طریق حساب به حساب کردن وجوه نقد انجام می شود ، پنهان داشتن کسری صندوق یا برداشت های غیر مجاز را از طریق تأخیر در ثبت وجوه دریافتی در حساب اشخاص به همراه دارند .

بعنوان مثال در مرحله اول صندوقدار وجوه دریافتی از مشتری الف را بدون آنکه از بابت آن ثبتی در حساب بعمل آورد ، برداشت می کند و منتظر می ماند تا مشتری ب بدهی خود را پرداخت کند .

در این مرحله وصولی از مشتری ب را در بستانکار حساب الف ثبت می کند ، به این ترتیب حساب مشتری ب تا دریافت از مشتری دیگر ؛ پرداختی را نشان نمی دهد .

با انجام اینکار ، حسابهای دریافتنی بیش از آنچه که باید باشد نشان داده می شود .

 جایی که مسئول دریافت وجه نقد از مشتریان ، مسئول ثبت حسابهای آنها نیز باشد ؛ کلاه به کلاه کردن به سهولت انجام می شود .

 

برای جلوگیری از سوءاستفاده در وجوه نقد بصورت کلاه به کلاه کردن ، بهترین راه حل این است که از مشتریان شرکت خواسته شود که پرداخت های خود را مستقیما” به حساب جاری شرکت نزد بانک واریز نمایند ، به این ترتیب هیچکس در شرکت نمی تواند وجوه وجوه پرداختی توسط مشتریان را برای خود بردارد .

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403