..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ گردش دسته چک استاندارد از سال ۹۳

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

به گزارش بنکر (Banker)، ناصر حکیمی در نشستی خبری در بانک مرکزی با اشاره به دو مصوبه مهم شورای پول و اعتبار گفت: یکی از این مصوبات سامانه مدیریت اسناد بانکی است، چک هنوز ابزاری کاغذی محسوب می شود و به عنوان یک ابزار قابل حذف نیست.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اعلام اینکه الکترونیکی کردن مبادلات چک در دستور کار است، افزود: درخواست و صدور دسته چک متمرکز می شود، با توجه به اینکه با بحث صدور چک های جعلی مواجه هستیم، ساختاری را طبق مصوبه شورای پول و اعتبار تا پایان سال ایجاد خواهیم کرد که مشتری درخواست صدور دسته چک خود را به صورت الکترونیکی یا از طریق شعبه ارائه دهد و چنانچه مشکل بدحسابی، برگشتی چک یا قضایی نداشته باشد، دستور صدور دسته چک صادر می شود و به جای تحویل در شعبه به آدرس شخص ارسال می شود که از این طریق هویت فرد و آدرس وی مشخص خواهد شد.
وی با اعلام اینکه این کار تا پایان سال جاری مراحل عملیاتی خود را طی می کند و از سال 93 در تمامی بانک های کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: یکی از ایرادات فعلی چک ها استاندارد نبودن آنها است، چک ها در حال حاضر توسط بانکها در اندازه ها، رنگ ها و طرح های مختلف صادر می شود، بر این اساس چک استانداردی طراحی شده است که در تمامی بانکها به افراد داده می شود.
حکیمی استفاده از شاخص های امنیتی در چک، کاغذ و چاپ آن را از ویژگی های این چک ها اعلام و بیان کرد: چک های جدید دارای بارکد دو بعدی خواهند بود و با همکاری با نهادهای دیگر چک هایی که به حساب خوابانده می شود، به جای پردازش فیزیکی، اطلاعات و تصویر آن در بانک پردازش می شود.
این مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام کرد: با این امر رد و بدل غیر ضرور چک حذف و فاصله چک تهران و شهرستانها از بین می رود و زمانی که چک ها به صورت الکترونیکی پردازش می شود در حوزه یک شهر یا استان به 24ساعت کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: نتیجه راه اندازی این سامانه این است که موضوع اضافه برداشت بانکها که عامل خسارت زننده ای است و ناشی از مبادلات اتاق پایاپای است از بین می رود و سقف تعهدات بانکها بر اساس قواعد روشنی کنترل می شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از بیمه و مالیاتش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 1 اردیبهشت 1403