..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ آموزش کار با ماشین حساب حسابداری

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

آموزش کار با ماشین حساب حسابداری

 -TAX, +TAX

با استفاده از این قابلیت کاربر با یکبار تنظیم درصد مالیات پرداختی خویش در حافظه دستگاه، می تواند در معاملات آتی خویش رقم نهایی فروش به مشتریان را با احتساب مالیات تنها با فشردن کلید TAX محاسبه نماید و از صرف زمان اضافی جهت محاسبه رقم مالیات و اضافه نمودن آن به رقم نهایی فاکتور خود جلوگیری بعمل آورد.

 

عملکرد کلید MU

بعضی از ماشین حسابها هم کلید MU دارند که کار به علاوه چند درصد رو انجام می دهد 

مثلا 100 ضربدر 20 MU جواب 120 را نشان می دهد یعنی 100 به علاوه 20درصد

واما کار کلیدMUکه بسیار بدرد حسابدارا میخوره:

زمانیکه عددی داریم ومیخواهیم درصدی را از عدد سوم دیگری کم کنیم(که باید محاسبه شود) که به عدد موجود برسیم :
به طور مثال عدد 100را داریم میخوایم یه جوری حساب کنیم که اگه از مبلغ X بطور مثال5% کسر بشه ،مانده 100باشه 
100 / 5 MU=عدد مورد نظر
حالا اگه عدد مورد نظر رو – 5% بکنیم عدد 100بدست می آید

عملکردکلید CE  
بدین صورت است که درصورت درج نادرست یک  عدد(که خصوصابینابین چندین عددمتوالی بوده باشد)میتوانیدبافشردن این کلید،همان عددناصحیح رااصلاح (وارد)وعملیات راادامه دهید.خاصیت این کلیدوقتی است که تعدادزیادی رقم رابه ماشین حساب داده باشیدوبمنظورجلوگیری ازدوباه کاری بخواهیدازآن استفاده کنید.

مثال عددیش فکر کنم به این صورته:
مثلا: (از راست به چپ بخونید)
5+9+10+14+17     …   حالا اگه بفهمید که 17 رو اشتباه وارد کرده اید، دقیقا بعد از ورود 17 به صفحه باید CE رو بزنید تا مدخل آخری صفر بشه و حالا میتونید مثلا 18 رو بجای 17 وارد کنید

کلید IT
وظیفه این کلید شمارش اعداد وارد شده است

 

کلیدهای M،M-،MRC   

  جهت جمع  یا تفریق نتایج چندین نتیجه
مثلا” 2+3=5    ،     3*2=6        ،4*2=8    بعد از هر عملیات کلید M مثبت یا منفی را میزنیم و در آخر کلید MRCرا برای جمه یا تفریق نتایج بدست آمده می زنیم.

 

کلید TM
برای وارد کردن تایم به صورت ساعت , دقیقه و ثانیه و انجام اعمالی مانند جمع یا تفریق تایم های مختلف

نکته :

یکی ازموارداستفاده ازکلید CE درماشین حسابهایی که کلید چک کن دارندهم قابل استفاده است بااین خاصیت که بعدازاتمام عملیات ودرصورت چک کردن اعدادممکن است به عددی برسیم که جایگاهی درعملیات مانداشته باشد.مثلا”بجای 100،عدد1000راواردکرده باشیم.
دراین حالت وجودکلیدcorrect(امیدوارم تایپش صحیح باشد)هم برای این اصلاح ضروری است که ابتدااین کلیدرافشارمیدهیم وسپس کلیدCE راوبعدعدد100راواردودوباره کلیدcorect می زنیم که بااین عمل عدد100بجای عدد1000خودراجایگزین میکند.

کلید FEED  :
در ماشین حسابهایی که مجهز به چاپگر برای کنترل مقادیر وارد شده هستند , این کلید بدین صورت عمل می کنه که با هر بار زدن این کلید , رول کاغذ یک خط بالاتر می رود ( برای جدا سازی و ایجاد فاصله بین محاسبات مختلف)

دکمه های TAX+ و TAX- و SET

 ( البته روی ماشین حساب من ) اینطوری کار میکنه که اول عددی رو که میخوام به عنوان نرخ تعریف کنید وارد کنید بعد بسته به اینکه این عدد قراره کم بشه یا اضافه بشه یکی از دکمه های TAX+ یا TAX- رو میزنید و بعد هم دکمه SET  رو می زنید . حالا این نرخ توی حافظه SAVE میشه و شما هر وقت که عدد مورد نظرتون رو وارد کنید فقط کافیه دکمه TAX رو بلافاصله بزنید تا اون درصد رو براتون حساب کنه ( بدون اینکه دکمه ی ضرب رو بزنید )

مثلا اگر بخواید نرخ 25% رو تعریف کنید به این ترتیب وارد می کنید25/SET / TAX  
حالا اگر بخواید حذفش کنید همین کارو با عدد صفر می کنید یعینی به جای 25 صفر رو وارد می کنید و اگر هم بخواید تغییر بدید به همین ترتیب عدد مورد نظرتون رو وارد میکنید . در آن واحد فقط یک نرخ میتونید داشته باشید 

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

تقلب چشمه‌ی زاینده است و دولت پاینده!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403