..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اسرار موفقیت اقتصادی کشور سوئیس

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اسرار موفقیت اقتصادی کشور سوئیس

به گزارش بانکی دات آی آر، سوییس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفراز بالاترین‌ها در جهان است.تورم در این کشور منفی هفت دهم درصد است.

سوییس کشوری چند زبانی است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند.

سوییس دارای سابقهٔ طولانی بی‌طرفی در مناسبات جهانی است به طوری که این کشور از سال ۱۸۱۵ تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است. این کشور مقر بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی چون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپای سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.

راز موفقیت و شکوفایی اقتصاد سوئیس، بدهی پائین، صادرات بالا و سیستم مالیاتی پرجاذبه است.

برن، پایتخت سوئیس، فقط مرکز رازهای بانکداری نیست، چرا که بانکداری، تنها 10% از تولید ناخالص داخلی سوئیس را تشکیل می دهد و این کشور کوچک از سایر پتانسیل های خود برای رشد اقتصادی سود برده است. تنها کافی است نگاهی به صادرات کشور بیندازید که با مارک های معروفی در حوزه های مختلف اعم از داروسازی(نووارتیس، روش) و ساعت سازی( سواچ و رولکس) و همچنین وضعیت مساعد اقتصاد کلان، این کشور به چه شکوفایی قابل توجهی رسیده و چشم همسایگان اروپایی را خیره کرده است.

سوئیس در میان کشورهای اروپایی از بحران اقتصادی در امان مانده و شاید کمتر کشوری را بتوان یافت که در موقعیت و جایگاه اقتصادی سوئیس قرار داشته باشد.

بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی این کشور از طریق حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع وابسته به آن تامین می شود.

اینترنت و سرویس های وابسته به آن، پنجمین فعالیت اقتصادی در این کشور به شمار می رود و حداقل ۱۷۷ هزار نفر در این حوزه ها مشغول به کار هستند.

بررسی ها حاکی از آن است که در ۲۰ سال گذشته تعداد افراد شاغل در این بخش تقریباً یک و نیم برابر شده است.

یک سوم این افراد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و دو سوم دیگر در صنایع وابسته از قبیل بانکداری، شرکت های بیمه و یا بخش دولتی مشغول به فعالیت هستند.

اقتصاد سوئیس در جهان کم نظیر است و الگوهای اقتصادی این کشور از جمله مدرن‌ترین الگوهای مورد تأیید اقتصاد دانان برجسته جهان است. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است.

به باور کارشناسان صلح و ثبات سیاسی، موفقیت در اقتصاد مدرن بازار محور، نرخ بسیار کم بیکاری و نیروی کار کاملاً متخصص موجب شده تا میزان تولید ناخالص داخلی سوئیس یکی از بالاترین ارقام را در جهان به خود اختصاص دهد.

ستون‌های اقتصادی سوئیس را فعالیت بسیار گسترده قسمت‌های خدمات‌دهی، نظام مالی پیشرفته و قدرتمند و مجهز بودن به صنعت پیشرفته دانش بنیان تشکیل می‌دهند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر حساب‌‏سازی یه دادگاه‌بازی هم داره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403