..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اوراق تسهیلات مسكن را چگونه معامله کنیم؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اوراق تسهیلات مسكن را چگونه معامله کنیم؟

 

 به گزارش پول‌نیوز، بهنام محسنی افزود: یكی از شرایطی كه از طریق بانك مسكن اعلام شده این است كه نقل و انتقال و واگذاری این اوراق میان بستگان نزدیك پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر، برادر، پدربزرگ، مادربزرگ و نوه با مبلغ كمتری نسبت به اوراق تسهیلات مسكن جاری در فرابورس صورت پذیرد و در واقع هر اوراق برای واگذاری بین این قبیل افراد تنها با نرخ ۱۰ ریال انجام می شود.

مدیر بازار فرابورس ایران در مورد خرید و فروش اوراق تسهیلات مسكن در بازار فرابورس اظهار داشت: از مهرماه سال ۸۹ امكان معاملات اوراق گواهی حق تقدم استقاده از تسهیلات مسكن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران مهیا شد به این ترتیب كه هر ماه بر اساس فهرست منتشره بانك مسكن افرادی كه خواهان این امتیاز هستند در قالب یك فهرست به شركت سپرده گذاری اعلام می شوند و با توجه به نمادی كه هر ماه توسط شركت فرابورس ایران اعلام می شود معاملات این اوراق در بازار امكان پذیر می شود.

وی ادامه داد: نكته ای كه وجود دارد برخی شرایط و مقرات حاكم بر اوراق تسهیلات مسكن است كه امكان معاملات این اوراق را در قالب هبه فراهم می كند.

 وی در خصوص دو مورد دیگر از معاملات كه به صورت هبه امكان پذیر است، تصریح كرد: همچنین اوراقی كه از طریق خیرین به افراد واگذار می شود و اوراق تسهیلات مسكنی كه توسط شركت ها به كاركنان خود جهت وام تسهیلات مسكن ارائه می شود در قالب معاملات هبه امكان پذیر است.

مدیربازار فرابورس خاطر نشان كرد: با توجه به اینكه در سیستم معاملات، نقل و انتقال های صورت گرفته باید ثبت شود لازم است كه متقاضیان پس از اخذ تأییدیه از بانك مسكن به منظور بلامانع بودن این واگذاری ها به كلیه شعب بانك مسكن یا شعب كارگزاری بانك مسكن در سراسر كشور مراجعه كنند و درخواست انجام معاملات هبه را وارد كنند كه این معاملات ازطریق كارگزاری بانك مسكن از سامانه معاملاتی شركت فرابورس ایران با نرخ ۱۰ ریال قابل انجام است.

محسنی با تفسیر معاملات هبه، گفت: معاملات هبه به این منظور است كه در واقع كلمه هبه به معنای بخشش است و معاملات هبه معاملاتی است كه با شرایط فوق بخشیده می شود و نیازی نیست تا فردی كه در این میان مالی را به دیگری می بخشد هزینه معاملاتی متحمل شود.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار بی‏کار، خواب تنخواه می‏بینه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403