..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بخشنامه ۹۴۰۹/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۵/۲۶(ابلاغ جدول ضرایب تشخیص درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۱ )

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

بخشنامه ۹۴۰۹/۲۰۰/ص مورخ ۹۲/۵/۲۶(ابلاغ جدول ضرایب تشخیص درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۱ )

 

 

1- با توجه به اینکه حداکثر تعدیلات لازم در مجموعه ضرایب مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۱ متناسب با اوضاع و احوال اقتصادی سال مذکور توسط کمیسیون بند الف ماده ۱۵۴ اعمال شده است، انتظار می رود مصوبات کمیسیون بند ب ماده ۱۵۴ قانون واجد حداقل تغییرات پیشنهادی در مجموعه مذکور باشد.

۲- نظر به اینکه به جهت مشابهت های ساختاری فعالیتهای اشخاص حقیقی و حقوقی از حیث نرخ سودآوری فعالیتها، ضرایب مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی در جدول ضرایب مالیاتی عملکرد مزبور یکسان می باشد، مقتضی است کمیسیونهای بند ب ماده ۱۵۴ قانون پیشنهادات خود را در قالب ساختار مذکور مصوب نمایند.

۳- ضمن تأکید بر لزوم دقت نظر کامل ادارات امور مالیاتی در استخراج و اعـمال دقیـق ضریب مالیاتی فعالیتها از مجموعه مذکور، ادارات کل امور مـالیاتی مـکلفند فهـرسـت مـواردی که در اجرای مقررات تبصره ۳ ماده ۱۵۴ قانون تعیین ضریب مالیاتی آنها به هیأت حل اختلاف مالیاتی احاله می گردد را هر سه ماه یکبار به دفتر پژوهش و بهبود فرآیندها ارسال نمایند.

۴- ادارات امور مالیاتی مکلفند در هنگام اعمال ضریب و تعیین درآمد مشمول مالیات مؤدیان نکات و ضوابط اجرائی مندرج در بخش اول به ویژه بندهای ۸ و ۹ مجموعه مذکور را ملاک عمل قرار دهند.

۵- بـا توجـه به مـوارد فـوق مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی با رعایت مفاد بند(ب) و تبصره های ۱و۲ و۴ ماده فوق الاشاره نسبت به تشـکیل کمیسیون مربوط در مـرکزاستان و ادارات امور مالیاتی شهرستانهای تابعه اقدام نمایند و ضمن انـجام بـررسی های کـارشناسی وتوجه به اوضاع و احوال اقتصادی خاص حوزه جغرافیایی درصورت اقتضاء تغییرات لازم را در اقـلام آن با ذکر دلایل مسـتند و کافی به عمل آورده و صورتجلسات مربوطه و اصلاحات پیشنهادی را صرفاً مطابق فرمهای پیوست (شماره یک و دو)تنظیم و از طریق اداره کل حداکثر تا ۳۱/۶/۱۳۹۲ به دفتر پژوهش و بهبود فرآیندها، از طریق سیستم چارگون ارسال نمایند تا اقدامات قانونی بعدی به عمل آید.

موکداً اعلام می گردد درخواستهایی که در قالب فرمهای پیوست به صورت مرتب و سورت شده تهیه می گردد بایستی منضم به دلایل کافی و مستند بوده و به تأیید و امضاء همه اعضاء کمیسیون رسیده باشد، بدیهی است مواردی که مراتب فوق در آن رعایت نگردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ضمناً نظر به تشابه ساختاری فعالیتهای اقتصادی در حوزه های جغرافیایی همجوار،ضروری است ادارات کل امور مالیاتی ترتیبی اتخاذ نمایند تا تغییرات پیشنهادی لازم در اقلام ضرایب مالیاتی به نحوی صورت پذیرد که واجد بیشترین هماهنگی میان تصمیمات کمیسیون های شهرستانهای تابعه استان باشد.

مزید اطلاع مجموعه جدول ضرایب مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۱ در دست چاپ می باشد که به محض چاپ به تعداد لازم ارسال خواهد گردید.

 

علی عسکری

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از بیمه و مالیاتش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403