..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ بدهکاران بانکی کیستند؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر، بدهکاران کلان بانکی نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم مطرح شدند وسخن از لیستی به میان آمد که بعد ها اعلام خواهند شد اما این لیست را هیچ وقت کسی ندید.

 

فقط در برخی سخن رانی ها مشخصات و کارهایی که از سوی این موجودات مرموز انجام گرفته بود مطرح گردید.

 ماجرا همچنان ادامه دارد، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری اش پرده از ابعاد تازه ای از این ماجرابرداشت: ما حتما در پاره‌ای از موارد وظیفه داریم به عنوان مدعی‌العموم وارد شویم. عددها با تکرار عادی شده‌اند اما مثلا می‌بینیم ۱۰۰ هزار، ۸۰ هزار و ۶۰ هزار میلیارد تومان معوقات در اختیار یک عده محدود قرار دارد که اگر این پول در چرخه تولید قرار گیرد یک تحول ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: در سال ۹۱ افرادی که بدهی ۱۰ میلیارد به بالا داشتند ۸۲۰ نفر اعم از افراد حقیقی و حقوقی بودند که رقم بدهی آنها ۴۵ هزار میلیارد تومان بود. ما انتظار داشتیم این روند در سال ۹۲ کاهش داشته باشد، اما متاسفانه در سال ۹۲ این تعداد از ۸۳۰ نفر به ۹۸۰ نفر رسید و رقم بدهی نیز به ۶۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و در اینجا احساس کردیم که تکلیف بیشتری وجود دارد.

 

بانک ها مدعی اند که خودشان از پس این موجودات نامرئی بر می آیند ، قوه قضائیه اما به عنوان مسئول احقاق حق مردم پیگیر است ، اما هنوز هم ما بی خبریم.

 

این افراد چه کسانی اند؟ تحت چه عناوین وام گرفته اند ؟ آیا در بین شان تولید کنند و کار آفرین هم پیدا می شود؟ ورشکسته به زمین خورده چطور؟

 

رانت خوار تازه به دوران رسیده چی؟ آیا آنها از کرده خود پشیمان اند یا به دلیل سرقت بردن اموال مردم خنده های شیطانی می کنند!!

 

چرا این موجودات نامرئی هر از چند گاهی اسمشان مطرح می شود و به شکل محیرالعقولی همه به دنبالشان می گردند و یک زمان هایی از صحنه محو می شوند؟

 

سخنگوی قوه قضائیه هم سوالات به جایی مطرح کردند که البته خودشان به جواب ها واقف اند اما خواستند توجه عمومی برانگیخته شود.

 

وی گفت: ممکن است پرسیده شود آیا معوقات بانکی ضرری دارد یا خیر؟ آیا خود بانک‌ها معتقدند این معوقات به ضرر بانک‌ها، تولید یا اقتصاد است یا خیر؟ آیا این معوقات به نفع عده‌ کمی و به ضرر عده کثیری از افراد جامعه نیست؟ آیا بانک مرکزی عزم دارد که معوقات را وصول کند یا نه؟

وارد این موضوع که آیا معوقات ضرر دارد یا خیر، نمی‌شوم؛ زیرا کم و بیش همه از این مساله آگاهند، اما آیا بانک‌ها خودشان واقعا می‌خواهند معوقات نداشته باشند یا نه؟ آیا می‌خواهند معوقات را وصول کنند یا نه؟

 

اگر سوالات فنی و کاملا حرفه ای سخنگوی قوه قضائیه را به  سوال های خودمان اضافه کنیم کلی سوال بی جواب می ماند و مسئولینی که تلاش می کنند اقتصاد کشور را به ساحل نجات برسانند و در این مسیر از آلودگی وفساد هم پیشگیری کنند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

اون قدر ممیز دیده که حسابدار شده

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403