..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ تاکید جهانگیری بر لزوم پیگیری جدی معوقات بانکی از سوی بانک مرکزی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

تاکید جهانگیری بر لزوم پیگیری جدی معوقات بانکی از سوی بانک مرکزی



به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه “نقش اصلی ستاد برنامه‌ریزی، نظارت و پشتیبانی در جهت مبارزه با فساد اقتصادی است”، گفت: ستاد مجموعه‌ای از قوای سه‌گانه است که حمایت‌های لازم را از دستگاه‌ها و بخش‌های متولی مقابله با سوءاستفاده‌های مالی به عمل می‌آورد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به روند رو به رشد حجم معوقات بانکی، مسئولیت نظارت و پیگیری موضوع مطالبات معوق را به بانک مرکزی محول کرد و از رئیس کل بانک مرکزی خواست با تشکیل کارگروهی از نمایندگان سه قوه با استفاده از راه‌های علمی و عملی نسبت به پیشگیری از رشد معوقات بانکی اقدام و همچنین بانک‌های عامل را مکلف به وصول معوقات کنند و گزارشی از اقدامات انجام شده را به طور مستمر در جلسات آتی ارائه دهد تا با حمایت اعضای ستاد، موانع احتمالی از پیش روی برداشته شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اتخاذ سیاست‌های لازم برای جلوگیری از افزایش میزان معوقات، خواستار هماهنگی بانک مرکزی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای پول و اعتبار شد تا نسبت به آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از تکرار تخلفات مالی و انباشت معوقات بانکی اقدام و تدابیر لازم اتخاذ کنند.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بازگشت معوقات به نظام بانکی کشور، تأثیری جدی در اقتصاد و تولید به همراه خواهد داشت و ستاد در مسیر وصول معوقات بانکی، هرگونه حمایت و پشتیبانی لازم را از بانک مرکزی به عمل خواهد آورد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه نیز در سخنانی ضمن اعلام حمایت قوه قضائیه از دستگاه‌های مسئول رسیدگی به معوقات بانکی بر نقش بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای پیگیری تاکید کرد و افزود: بخش حقوقی بانک‌ها می‌توانند به عنوان مدعی جدی، گام‌های مؤثری در پیگیری و وصول معوقات بردارند.

در این جلسه همچنین گزارشی از بسته پیشنهادی تدوین شده در اصلاح ساختارهای اجرایی، نظارتی و تقنینی نظام بانکی در امر مطالبات معوق از سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه شد.

وزرای امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

رشوه که از در وارد شه، بندها(ی حسابرسی) از در دیگه می‌ره بیرون!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403