..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ ثبت رکوردهایی در شاخص کل و ارزش بازار

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

ثبت رکوردهایی در شاخص کل و ارزش بازار


در معاملات امروز بورس تهران توافق تاریخی ایران با گروه ۵+۱ باعث شد تا پتانسیل های بازار سهام بیشتر از گذشته آزاد شود و متغیرهای بورس با قدرت بیشتری رو به بالا حرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای امروز شاخص کل با عبور از مرزهای ۷۹ و ۸۰ هزار واحدی در عدد ۸۰ هزار و ۲۲ واحد نشست و بازدهی بازار سهام را از ۱۱۰ درصد نیز بالاتر برد.

همچنین در این روز حجم و ارزش معاملات و ارزش روز بازار نیز رشدهای قابل توجهی را تجربه کردند. سرمایه گذاران بیش از ۸۴۶ میلیون برگه سهم را به ارزش چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در ۹۵ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد کردند. ارزش روز بازار نیز از ۳۹۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

در برترین گروه های صنعت نیز گروه مالی در صدر ایستاد و شیمیایی ها و بانکها نیز رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

گفتنی است امروز نمادهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، هلدینگ پارسیان، ملی مس و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد هزاغر و ۱۴۷ واحدی این متغیر را ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشتند.

شاخص صنعت نیز امروز ۷۶۰ واحد صعود کرد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۹۳۵ و هزار و ۷۶۴ واحد بالا رفتند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مهرکام پارس، سرمایه گذاری اعتبار ایران، لیزینگ صنعت و معدن، قطعات اتومبیل ایران، فرآورده های نسوز آذر، کیمیدارو و لیزینگ ایران بود.

این در حالی بود که نمادهای پیاذر، پارس سرام،شهد،ایران یاسا تایر، ایران تایر، عمران و توسعه فارس و فرآورده های نسوز آذر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

اما شگفتی ساز دیگر تالار حافظ صف خرید نزدیک به ۷۰۰ میلیونی در هفت نماد بود. به این ترتیب که نمادبانک تجارت با ۱۴۳ میلیون تقاضای خرید ، گروه بهمن با ۱۳۱ میلیون تقاضای خرید ، ایران خودرو با ۹۳ میلیون تقاضای خرید ، بانک پاسارگاد با ۹۶ تقاضای خرید، بانک ملت با ۸۸ میلیون تقاضای خرید، هلیدنگ پارسیان با ۱۴ میلیون تقاضای خرید و مخابرات با ۴۸ میلیون تقاضای خرید مواجه شدند.

این در حالی بود که حجم عرضه ها در نمادهای سرامیک صنعتی اردکان، فرآورده های نسوز ایران، کاشی تکسرام، پالایش نفت بندرعباس، چینی ایران، شکر شاهرود و پارس سرام به دو میلیون سهم نیز نرسید. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

امروز بانک ملت با معامله بیش از ۱۴۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۴۳۸ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه – سنا

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از بیمه و مالیاتش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 7 اردیبهشت 1403