..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کالا تنها یک بار امکان پذیر است

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کالا تنها یک بار امکان پذیر است

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از ایرنا ، علی عسکری افزود: برهمین اساس از یک کالا در کل فرآیند و زنجیره اقتصادی تنها یک بار مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود که این میزان در سال جاری شش درصد است.

وی با بیان آنکه، مالیات بر ارزش افزوده در تمامی نظام های مالیاتی مدرن جایگزین مالیات تجمیع عوارض، مصرف و نظام مالی است، اظهارکرد: قانون مالیات برارزش افزوده در چهار سال اخیر در ایران اجرایی شده و از ابتدای آن تا سه ماهه ابتدای امسال ۲۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و ۱۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان عوارض دریافت شده که در اختیار شهرداری ها و دهداری ها قرار گرفته است.

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی گفت: میزان دریافت مالیات بر ارزش افزوده نشان دهنده اثر بخشی این قانون در ۴٫۵ سال اجرای آن دررقم درآمدهای مالیاتی ، چرخه فعالیت ها و اثر بخشی اقتصادی آن دارد.

عسکری تصریح کرد: در مسیر اجرای این قانون در حال برنامه ریزی مولفه های مختلف مالیات بر ارزش افزوده و تکمیل آن هستیم که یکی از این مولفه های آن نصب صندوق فروش است.

وی با اشاره به الزام ۱۰ گروه برای نصب صندوق فروش گفت: گروه های جدیدی در سال جاری برای نصب صندوق فروش از ابتدای سال آینده اعلام می شود.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از آنجایی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشور ها بیش از ۱۵ درصد و تا حدود ۲۵ درصد است میزان مالیات برعملکرد در این کشورها کاهش یافته است البته میزان مالیات بر عملکرد در این کشورها هنوز از ایران کمتر نیست

وی گفت: نرخ مالیات بر عملکرد در نظام مالیاتی ایران ۲۵ درصد است و اگر نرخ مالیات بر ارزش افزوده در ایران رشد یابد امکان کاهش نرخ مالیات بر عملکرد نیز وجود دارد.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

براي يك ناحسابرس، در جامعه رو نمي‌‏بندن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 8 اردیبهشت 1403