..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راه‌اندازی سامانه نظارت بر کارگاه‌های کوچک؛ مانع قراردادهای سفید امضا

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راه‌اندازی سامانه نظارت بر کارگاه‌های کوچک؛ مانع قراردادهای سفید امضا

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کارگرنیوز، حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار افزود: در قانون کار قراردادهای شفاهی و کتبی هر دو به رسمیت شناخته شده و انتظار این است که در بحث پیشنهاد به دولت برای اصلاح قانون کار، قرارداد شفاهی به جهت جلوگیری از سوء استفاده در قراردادهای کارگری از متن قانون کار حذف شود.

.

وی ادامه داد: بیش‌ترین تخلفات و قراردادهای سفید امضا مربوط به کارگاه‌های کوچک است که در حال حاضر بیش از دو میلیون کارگاه کوچک در کشور وجود دارد که حدود به ۵۰ درصد نیروی کار کشور در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

.
حاجی اسماعیلی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلاتی که در رابطه با رعایت حقوق کار در کشور اتفاق می‌افتد، ناشی از مسایل فرهنگی در حوزه کار است بیان کرد: متاسفانه شرایط و بستر اجرای صحیح حقوق کار در کشور فراهم نیست و این مشکلات تا زمانی که مسائل فرهنگی حوزه کار برطرف نشود ادامه خواهد داشت .

.
این فعال کارگری با درخواست راه اندازی این سامانه الکترونیکی یادآور شد: از طریق یک سامانه الکترونیکی فعالیت و تغییرات کارگاه‌ها در کشور کنترل می شود و به واسطه آن اطلاعات کارگاه‌ها اعم از مجوز تاسیس، مشخصات کامل کارگاه، تعداد نیروها و نوع فعالیت در این سامانه ثبت خواهد شد .

.
به گفته حاجی اسماعیلی ، بسیاری از کشورهای توسعه یافته از چنین سامانه‌ای بهره‌مند هستند و با ایجاد این سامانه الکترونیکی امکان کنترل همه قراردادهای کار و فعالیت کارگاه‌ها فراهم شده و دیگر کارگری قرارداد شفاهی یا سفید امضا نخواهد داشت.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

کار در سازمان (حسابرسی) و ما گرد جهان می‌‏گردیم!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403