..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راه اندازی پایلوت ارزیابی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راه اندازی پایلوت ارزیابی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان

وی 45 درصد سهام این شرکت خدمات دانش بنیان را متعلق به موسسه فناوری نخبگان، 45 درصد متعلق به موسسه طرح وتوسعه علم و فناوری ایرانیان و 10 درصد سهام آن را متعلق به صندوق توسعه فناوری نوین دانست.

مشیری ارزیابی و ارزشگذاری طرح‌های دانش بنیان را از جمله خدمات این شرکت نام برد و اظهار داشت: تاکنون هزار و 500 طرح دانش بنیان ارزیابی و گزارش آن به بنیاد ملی نخبگان ارائه شده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع برای تجاری سازی و حمایت از طرح‌های دانش بنیان، یادآور شد: دراین راستا بر اساس شاخص‌های 12 گانه اقدام به رتبه بندی و ارزیابی قابلیت تحاری سازی طرح‌های دانش بنیان شد تا این منابع بر اساس اولویت‌های کشور به طرح‌های و اختراعات تخصیص یابد.

مجری طرح ارزیابی شرکت‌های دانس بنیان برای بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی در پارک علم و فناوری پردیس را را از دیگر خدمات این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: در حال حاضر بستر مناسبی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در قالب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده است و یکی از تاکیدات این قانون معافیت شرکت‌های دانش بنیان از مالیات است.

وی با تاکید بر اینکه اکثر شرکت‌های دانش بنیان مایل هستند از تسهیلات معافیت از مالیات بهره مند شوند، اضافه کرد: استفاده و بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از این تسهیلات نیاز به اسلوب و قوانین دارد که این شرکت ها از آن بی اطلاع هستند.

مشیری در این باره توضیح داد: زمانی که مجموعه‌ای چون پارک علم و فناوری پردیس می‌خواهد شرکت‌های مستقر در پارک از معافیت مالیاتی برخوردار شوند، اظهار نامه مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان خود را به این شرکت ارائه می‌دهدو ما این اظهار نامه را بر اساس آنچه که در قانون تصریح شده و فعالیت‌های این شرکت‌های دانش بنیان که آیا از نوع تجاری بوده است و یا در حوزه تحقیق و توسعه، ارزیابی می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پایلوت این طرح در پارک فناوری پردیس راه اندازه شده است، خاطر نشان کرد: پایلوت این خدمات در پارک فناوری پردیس راه اندازی شد و سایر پارک‌های علم و فناوری نیز برای تداوم بهره مندی شرکت‌های مستقر خود از معافیت‌های مالیاتی لازم است فرآیند ارزیابی دقیق این شرکت‌ها را در دستور کار خود داشته باشند.

مجری طرح از استقبال پارک علم و فناوری خلیج فارس برای دریافت این خدمات دانش بنیان خبر داد و گفت: دراین راستا قرار داد اولیه با این پارک منعقد شده است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

انبار رو آخر زمستون می‌‏شمارن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403