..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ زمان حذف مالیات علی‌الرأس اعلام شد

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

زمان حذف مالیات علی‌الرأس اعلام شد

به گزارش  تسنیم، علی عسگری که صبح امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی سخن می‌گفت، اظهار داشت: سازمان مالیاتی برای تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب در قانون تلاش می‌کند و نگاه این سازمان بر گرفتن مالیات به‌زور متمرکز نیست.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر در جایی از کشور مالیات اضافه شده است، منابع درآمدی از برخی مودیان شناسایی شده و برای همین مالیات افزایش یافته است. در سال‌های اخیر زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان مالیاتی توسعه یافته و زیرساخت اطلاعاتی نیز برای شناسایی درآمد‌ها و مودیان گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: اگر امسال سهم درآمدهای مالیاتی برای نخستین‌بار در اقتصاد ایران برای از درآمد نفت بیشتر شده است، به سبب زیرساخت‌های فراهم شده برای تشخیص و دریافت است و البته خوداظهاری مؤدیان نیز نقش خوبی در این زمینه داشته است.

عسگری خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که مالیات حقه را از مودیان بگیریم تا نه اجحافی در حق دولت صورت گیرد و نه اجحافی در حق مردم و دولت‌های گذشته و دولت فعلی تلاش خود را برای منظم‌شدن فرایندهای مالیاتی متمرکز کرده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نگاه ما این نیست که به‌‌زور مالیات بگیریم بلکه تلاش ما این است که درآمد را در نظر بگیریم و آن را به طور دقیق تشخیص بدهیم و اگر جایی به درآمد نرسیم، مالیات را دریافت نمی‌کنیم. در این راستا، در اصلاح قانون، مالیات علی الرأس را برداشته‌ایم و اطلاعات اقتصادی را مبنای تشخیص قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: از سال ۹۵تشخیص علی الرأس به طور کامل برداشته می‌شود و از سوی دیگر هزینه سرمایه گذاری نیز در نظر گرفته می‌شود تا سرمایه گذاری تشویق شود.

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابدار رسمی نشده، موسسه‌‏ دار شد!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403