..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ مشکلات قیمت قیر و آسفالت

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

 

الف – علت فروش آسفالت با نرخ زیر قیمت تمام شده :

1-      عدم وجود نرم افزار جامع در قالب سیستم حسابداری صنعتی در مراکز تولید آسفالت و عدم محاسبه دقیق قیمت تمام شده آسفالت .

2-      عدم وجود کارشناس و کارشناسان ارشد و مسلط به حسابداری صنعتی در مراکز تولید آسفالت جهت محاسبه قیمت تمام شده دقیق انواع آسفالت .

3-      عدم آشنایی حداقلی مدیران و صاحبان صنایع تولید آسفالت با سیستم های حسابداری .

4-      عدم اجرای سیستم حسابداری تعهدی بموازات اقتصاد و گردش نقدی .

5-      عدم آشنایی کامل مدیران و صاحبان صنایع تولید آسفالت با امور مالیاتی ، ارزش افزوده و بیمه .

6-      عدم پرداخت بموقع هزینه ها و عدم شناسایی سود و ( زیان ) واقعی در پایان سال مالی .

7-      برگزاری مناقصات تهیه ، حمل و پخش آسفالت در یک ردیف بودجه ای بدون توجه به تخصص شرکت کنندگان .

8-      عدم پشتیبانی مالی توسط بانک های عامل جهت خرید قیر و سوخت .

9-      هزینه کردن قسمت اعظم  نقدینگی کارخانجات تولید کنندگان آسفالت در بخش های غیر ضروری مانند اکیپ پخش ، تعمیر و نگهداری ماشین آلات پخش ، تعمییر و نگهداری کامیون های حمل .

ب- علت گرانی  قیر 6070 :

        در حال حاضر برای خرید قیر می بایست به ” بورس کالا ” مراجعه نمود . بورس کالا در همه احوال تا شرایطی  قابل تحمل می باشد که تاثیری در گران شدن قیمت تمام شده مواد اولیه برای تولید کنندگان نداشته باشد. ولیکن متاسفانه شاهد نحوه ی  فروش و عرضه نامطلوب محصولات استراتژیک هستیم . بطوریکه وجود “بورس کالا” در بین تولید کنندگان مواد اولیه و مصرف کنندگان آن غیر عاقلانه و غیر منطقی جلوه می کند.

بورس کالا برای فروش قیر و سایر محصولات از سیستم مزایده ( مطابق آیین نامه های دولتی ) استفاده می نماید . که منجر به گرانی و افزایش قیمت تمام شده محصولات می گردد.

” بورس کالا” با اینکه مطابق ” بورس سرمایه و سهام ” وظیفه ایجاد اعتبار برای خریداران را دارد ولیکن کماکان از این وظیفه سرباز می زند.

ب- پیشنهاد برای تنظیم بازار قیر  :

1-      “بورس کالا ” در قبال اخذ تضامین منطقی و قانونی در قبال 3% (ماهانه) برای مصرف کنندگان دارای مجوز رسمی تولید آسفالت ، ایزوگام و سایر محصولات مشتق از قیر ایجاد اعتبار نماید.

2-      “بورس کالا ” با دریافت 3% به ازای هر ماه از پالایشگاه قیر را به نام مصرف کننده خریداری نموده به نحوی که در “صورتحساب فروش پالایشگاه ” نام کارخانه مصرف کننده درج شده و برای مصرف کننده ایجاد اعتبار ارزش افزوده تلقی و تایید گردد.

3-      بمنظور جلوگیری از خروج قیر از روند تولید به سمت صادرات ، واسطه گری ودلالی کارفرمایان و متقاضیان دولتی ، شبه دولتی ، مالکیت عمومی و حاکمیتی نسبت به ارسال یک رونوشت از قرارداد با امضاء  معاونت عمرانی استانداری به  ” پالایشگاه ” و ” بورس کالا” اقدام نمایند.   

4-      بمنظور جلوگیری از خروج قیر از روند تولید به سمت صادرات ، واسطه گری ودلالی کارفرمایان و متقاضیان بخش خصوصی نسبت به ارسال یک رونوشت از قرارداد با امضاء مدیر کل امور مالیاتی حوزه رسیدگی به  ” پالایشگاه ” و ” بورس کالا” اقدام نمایند.   

5-      در صورتیکه  وزارت راه و شهرسازی و یا هر ارگان دولتی دیگر بخواهد در قبال بدهی خود قیر “معوض” به شرکت پیمانکار بدهد می بایست نام کارخانه و شرکت صرفاً تولیدکننده آسفالت را به وزارت راه و شهرسازی و یا هر ارگان دولتی دیگر معرفی نموده مکاتبه با وزارت محترم اقتصاد در جهت اعطای تسهیلات با بهره ی مختص کارگاه های تولیدی بمیزان 50% از سقف قرارداد فروش آسفالت  برای خرید مستقیم قیر و گازوییل با ارزش افزوده از بورس کالا با ضمانت خود قرارداد .

6-      و در نهایت پالایشگاه می بایست فاکتور فروش را بنام شرکت تولید کننده صادر نماید.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 5 اردیبهشت 1403