..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ راهکارهای افزایش کمیت و کیفیت تولید و پخش آسفالت و کاهش فساد در پروژه های آسفالت

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

راهکارهای افزایش کمیت و کیفیت تولید و پخش آسفالت و کاهش فساد در پروژه های آسفالت

 

1-     انجمن تولید کنندگان آسفالت بعنوان برترین نهاد حمایتی و تنها امید تولیدکنندگان بوده و با پشتیبانی اعضاء و تدابیر مدبرانه از هرگونه مکاتبه با هر مقامی دریغ نکرده و در راستای اهداف اساسنامه ای خود برنامه ریزی دقیق و کاربردی برای نیل به اهداف تنظیم نماید.

2-     مکاتبه با وزارت محترم کشور و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تنظیم اسناد مناقصه فقط برای “خرید آسفالت” توسط ادارات کل ، شهرداریها و دهیاریها و…  و فروش اسناد مذبور حسب مجوز های صادره از طریق سامانه مربوطه فقط به تولیدکنندگان دارای مجوز تولید ، معتبر و عضو انجمن تولید کنندگان آسفالت .

توضیح : همانطور که مستحضرید کارخانجات تولید آسفالت برای رسیدن به مرحله تولید توسط وزارت محترم صنعت و معدن ، وزارت راه و شهر سازی ، سازمان محیط زیست ، سازمان استاندارد ، انجمن تولید آسفالت  بطور متناوب آمایش شده و در همه احوال  زیر ذربین بوده در حالیکه در مناقصات ، رتبه و گرید سازمان مدیریت و برنامه ریزی تعیین کننده بوده و پیمانکار با برنده شدن در مناقصه هرگونه آسفالت با هر کیفیتی را از کارخانجات مطالبه نموده و موجبات ضرر و زیان را فراهم می نماید.

3-     مکاتبه با وزارت محترم کشور و وزارت راه و شهرسازی مبنی  بر تنظیم اسناد مناقصه فقط برای “زیر سازی و پخش آسفالت” توسط ادارات کل ، شهرداریها ، دهیاریها و…  و فروش اسناد مذبور به شرکت های پیمانکار حسب مجوز های صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی  ، وزارت راه و شهرسازی و انجمن پیمانکاران .

 

4-     بمنظور افزایش کیفیت نحوه پخش آسفالت نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی توسط وزارت کار و ناظرین وزارت راه و شهر سازی در خصوص رعایت پخش هندسی آسفالت ، پخش نوع آسفالت در معابر خاص و…. اقدام گردد.

توضیح : همانطور که مستحضرید پیمانکاران پخش با اخذ رتبه و گرید پیمانکاری و بعضاً با عضویت در انجمن پیمانکاران اقدام به خرید اسناد مناقصه نموده و بدون هیچگونه تخصص و دانش فنی از متریال و فرآیند تولید آسفالت برای بیش از 90% از حجم مناقصه مربوطه قیمت تعیین نموده و پس از برنده شدن با پرداخت وجه نقد کارخانجات را مجبور به فروش آسفالت با قیمت های بسیار پایین ( بدون رعایت کمیت و کیفیت های مورد نظر وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت و معدن ، سازمان استاندارد و….) می نمایند.

5-     مکاتبه با وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تنظیم اسناد مناقصه فقط برای “حمل آسفالت و مصالح” توسط ادارات کل ، شهرداریها ، دهیاریها و…  و فروش اسناد مذبور حسب مجوز های صادره از سوی ، وزارت راه و شهرسازی و اتحادیه کامیون داران  . 

توضیح : همانطور که مستحضرید قسمتی از نقدینگی  کارخانجات تولید آسفالت در بخش های غیر تخصصی و غیر ضرور منقضی می شود  که این بخش ها در جای خود دارای افراد متخصص و متبحری می باشد. بعنوان مثال تولید کننده ی آسفالت هم در بخش پخش آسفالت و هم در بخش حمل آسفالت در حال فعالیت بوده و پیمانکار هم در مقام تولید کننده مناقصه میلیاردی خرید و پخش را برنده می شود.

6-     با توجه به مطالب بالا ، نماینده کارفرما می بایست بطور دائم بر سر محل اجرای پروژه حضور داشته و کلیه بارنامه های وارده را تایید نماید

7-     در حین تایید صورتحساب و صورت وضعیت های “تولیدکننده آسفالت ” ، “پیمانکار آسفالت “و “حمل کننده آسفالت ” می بایست به عطف و ربط بارنامه ها و میزان  پخش و میزان حمل آسفالت توسط حوزه نظارت توجه داشته باشد.

مثال : در صورتیکه کارخانه آسفالت 400 تن آسفالت ارسال کرده باشد ، این میزان برای پیمانکار پخش و پیمانکار حمل نیز مطابقت داشته باشد.

                                                                                                             

 

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403