..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان

دکترمهدی نژاد، دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اعلام این خبر در گفت وگو با خراسان افزود:

این آیین نامه از سوی سازمان امور مالیاتی به تمام دستگاه های مرتبط از جمله پارک های علم و فناوری که شرکت های دانش بنیان در آن ها مستقر هستند، ابلاغ شده است و بر اساس آن از این پس شرکت های دانش بنیان از زمان تأسیس به مدت ۱۵سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳هزار و ۲۰۰شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، گفت: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ به تصویب مجلس رسید و هم اکنون با ابلاغ این آیین نامه اجرایی، شرکت های دانش بنیان با انجام فعالیت های فنی و مهندسی و فناوری و پژوهش، از پرداخت مالیات معاف می شوند.

 

نحوه بهره مندی شرکت های دانش بنیان از معافیت مالیاتی

دکترمهدی نژاد درباره نحوه بهره مندی شرکت های دانش بنیان از این تسهیلات، تصریح کرد:

از آن جا که همه شرکت ها ترازنامه مالیاتی دارند، شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری که به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته می شوند با معرفی نامه رئیس پارک، از پرداخت هرگونه مالیاتی معاف می شوند.

وی افزود:

شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری به طور کامل از پرداخت مالیات معاف می شوند مگر بخش هایی از این شرکت ها که در بیرون از پارک فعالیت های بازرگانی دارند. اما به طور عمده فعالیت های این شرکت ها در داخل پارک های علم و فناوری انجام می شود و با ابلاغ آیین نامه و آغاز اجرای این قانون، از این پس این شرکت ها از زمان تأسیس به مدت ۱۵سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

همچنین تا زمانی که این شرکت ها داخل پارک های علم و فناوری هستند، از پرداخت عوارض نیز معاف هستند.

وی ادامه داد:

وظیفه شرکت های دانش بنیان این است که دانشی را به محصول یا خدمت تبدیل کنند و این محصول یا خدمت در عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی عرضه شود. بنابراین طبیعی است وقتی که این شرکت ها با ارائه تسهیلات مختلف تقویت شوند، به دنبال انجام فعالیت ها در سطح گسترده خواهند بود که ادامه چنین فرآیندی برای کشور بسیار مفید است. در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز ذکر شده است که شرکت های دانش بنیان تا درصدی می توانند سرمایه گذار خارجی جذب کنند. دبیر شورای عالی «عتف» تصریح کرد: نظارت بر موارد مالیاتی شرکت های دانش بنیان به عهده سازمان امور مالیاتی و نظارت بر امور دیگر این شرکت ها بر عهده وزارت علوم و پارک های علم و فناوری است. بنابراین شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری با معرفی نامه رئیس پارک به سازمان امور مالیاتی، از پرداخت مالیات معاف می شوند. وی با بیان این که معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان در راستای حمایت از این شرکت ها انجام شده است، گفت: پرداخت تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و یا صندوق های پژوهش و فناوری و همچنین پوشش بیمه ای از دیگر حمایت هایی است که در قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ذکر شده است. وی افزود: دریافت این تسهیلات یا بدون بهره است و یا با بهره کم و مبلغ تسهیلات نیز به طرح و سرمایه ای بستگی دارد که صندوق موردنظر در اختیار دارد و برای ارائه آن محدودیت خاصی وجود ندارد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از کنترل کیفیش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 29 فروردین 1403