..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ الزام همه بنگاه های اقتصادی به ارایه اطلاعات مالی خود به بورس

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

الزام همه بنگاه های اقتصادی به ارایه اطلاعات مالی خود به بورس

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر الزام همه نهادهای فعال در حوزه اقتصادی به ارایه اطلاعات مالی به بورس استقبال کرد.

به گزارش  ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مقرر کردند که همه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی موظفند نسبت به ارایه اطلاعات کامل مالی خود جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ، مطابق قوانین و مقررات مربوطه عمل کنند.

 

علی صالح آبادی عصر چهارشنبه گذشته در آیین گشایش دوازدهمین همایش ملی حسابداری ایران در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز افزود: این مصوبه مجلس برای شفافیت در نظام اقتصادی کشور مفید است که البته نیاز به کار حرفه ای حسابداران و حسابرسان دارد و دامنه کار در این حوزه را گسترش خواهد داد.

وی یادآوری کرد: امروز حدود یک هزار شرکت اعم از سهام عام و نهادهای مالی مختلف نزد سازمان بورس به ثبت رسیده اند و با احتساب شرکت های تابعه آنها، می توان گفت افزون بر دو هزار شرکت در بازار سرمایه حضور دارند یا به ثبت رسیده اند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، صورت های مالی اصلی و تلفیقی شرکت ها باید با استانداردهای بین المللی ارایه شود.

صالح آبادی همچنین بر فراهم شدن بستر مطمئن و امن برای تبادل اطلاعات مالی شرکت ها با سازمان بورس و اوراق بهادار سخن گفت و اظهار کرد: مجوز مرکز میانی امضای دیجیتال به سازمان بورس اعطا شد که نخستین مجوز از این دست برای تقویت امنیت تبادل اطلاعات بود.

وی تصریح کرد: اعطای این مجوز به سازمان بورس محدود نخواهد ماند و به سایر حوزه ها نیز مجوز امضای دیجیتال اعطا خواهد شد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

به مردود می‌گیره تا به مشروط راضی شه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403