..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ نرخ ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

نرخ ارایه خدمات در دفاتر اسناد رسمی

به گزارش فارس، محمدرضا دشتی اردکانی در حاشیه مراسم پاسداشت روز قلم با اشاره به وجود ۷ هزار و ۳۵۰ دفتر اسناد رسمی در سطح کشور گفت: ما در سال گذشته از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ۳۶ میلیون خدمت ثبتی را به مردم ارائه دادیم که از این تعداد ۷ میلیون ثبت به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته با حذف اوراق نیم برگی و یک برگی توانستیم بسیاری از مشکلات موجود در ثبت اسناد را مرتفع سازیم.

دشتی اردکانی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی و تأکید بر کاهش مراجعات مردمی به محاکم قضایی مقرر شد تا خدمات قضایی در دفاتر اسناد رسمی و پیشخوان قضایی انجام شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه با اشاره به تعرفه‌های موجود گفت: تعرفه‌ها مشخص است و در برخی دفاتر خدمات به صورت رایگان صورت می‌گیرد، نرخ ارایه خدمات برای طلاق ۱۳ هزار تومان و برای مابقی از ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان مشخص شده است که این ۱۳ هزار تومان سهم خود دفترخانه‌ها است.

دشتی اردکانی درخصوص تعویض پلاک توسط راهنمایی و رانندگی و صدور سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: قانونگذار موضوع را مشخص کرده و تنظیم سند رسمی باید در دفاتر صورت گیرد، ولی هنوز آیین‌نامه آن مشخص نشده چراکه از چند بند آن ایراد گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تنظیم سند اجاره نسبت به سال گذشته گفت: حدود ۱۲ درصد تنظیم سند اجاره نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

دشتی اردکانی افزود: همچنین اگر بین موجر و مستاجر مشکلی پیش آید، اداره ثبت کار تخلیه را انجام می‌دهد که این بزرگترین خدمت است. لذا در همین راستا تعرفه‌ها نیز مشخص شده که هزینه آن از ۲۵ هزار تومان تا ۲۵۰ هزار تومان است.

گفتنی است در پایان مراسم پاسداشت روز قلم از از ۱۰ استاد ممتاز حقوق ایران از جمله سید حسین صفایی، ایرج گلدوزیان، منوچهر طباطبایی موتمنی، علی مندنی‌پور، بهشید حسنیان، حسین میرمحمد صادقی، عباس کریمی، عاشوری، سیدعباس حسینی نیک و عباس شیری تقدیر شد.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

چه علی‌‏ الراسیه كه ممیزش هم گريه مي‌‏كنه!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403