..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌ها از ۱۲ بهمن

بابک هاشمی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با  اشاره به واگذاری امور غیرحاکمیتی به کاریابی‌ها گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر در راستای اجرای نرم افزار سابک، از ۱۲ بهمن واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌های کشور با نظارت کانون و دفتر مدیریت نیروی کار آغاز می‌شود و مابقی واگذاری‌ها از جمله ماده ۸۷ قانون  را در دستور کار داریم.

 وی ادامه داد: در مرحله بعدی تشکیل پرونده مراجع حل اختلاف تشخیص به کاریابی‌ها واگذار خواهد شد. از این طریق قصد داریم بار فعالیت سایر بخش‌ها را کاهش دهیم و دفاتر کاریابی‌ به‌عنوان دفاتر پیشخوان وزارت کار خدمات مختلف در زمینه اشتغال را به مراجعین ارائه خواهند کرد.

رئیس کانون کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور گفت: این اقدام در راستای جبران افت درآمد کاریابی‌ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور صورت خواهد گرفت، البته از طریق دفاتر کاریابی، امکان به‌کارگماری دوباره افراد و یا جلوگیری از بروز تخلف احتمالی توسط برخی افراد شرایط مناسب‌تری پیدا می‌کند.

 

هاشمی‌پور گفت: برخی از افراد با وجود اشتغال دوباره باز هم موضوع دریافت بیمه بیکاری را مخفی نگاه می‌دارند و همچنان مبادرت به دریافت حق بیمه بیکاری می‌کنند و از این طریق درصدد جلوگیری از این‌گونه مسائل نیز هستیم.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مزایایی که واگذاری به‌کارگماری و اشتغال دوباره بیکاران به دفاتر مشاوره شغلی دارد، کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت در این بخش است.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

کار در سازمان (حسابرسی) و ما گرد جهان می‌‏گردیم!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 10 فروردین 1403