..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چگونه خلاقیت در کار ایجاد کنیم؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

چگونه خلاقیت در کار ایجاد کنیم؟

 

 به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر تشویق کارمندان به خلاقیت بیشتر داشتن در کار نیاز به یکسری نکات کوچک اما مهمی دارد که با استفاده از آنها میتوانیم به کارمندان انگیزه ی بیشتری برای خلاقیت داشتن یا طرح ایده های خلاقانه در کار را بدهیم.
به کارمندان خلاق جایزه بدهید
امتیاز دادن به کارمندان در غالب تشویق یا دادن جوایز و پاداش به آنها باعث ایجاد انگیزه در آنها میشود اما مهمتر از این توانایی خود کارمندان و استعداد آنها در ایجاد خلاقیت است معمولا وقتی علاقه به کار زیاد باشد کارمندان تمایل بیشتری برای تمرکز روی خلاقیت دارند. باید برای این خلاقیتها اهداف داشته باشید مثلا هر هفته از کارمندان بخواهید که تا انتهای هفته هر کدام روی یک ایده تمرکز و فکر کنند و در پایان هفته ایده های خود را مطرح کنند پس از آن به بهترین ایده پاداش دهید.

 

افزایش اعتماد به نفس
افزایش اعتماد به نفس به کارمندان کمک کند تا خلاقیت داشته باشند گاهی اوقات کارمندان ایده های خوبی دارند اما به دلیل کاهش میزان اعتماد به نفسشان کمتر ایده های کاری خود را با دیگران مطرح میکنند پس شما میتوانید یک جعبه ای را تهیه کنید و آن را برای مطرح کردن ایده های خلاقانه کارمندان خود استفاده کنید در این صورت هر کارمندی میتواند ایده های خود را بنویسند و در این جعبه قرار دهد. کارمندان باید از اعتماد به نفس کافی برای بیان نظرات خود در محیط کاری برخوردار باشند و یک تیم کاری خوب هم باید از اعتماد به نفس کافی برای ایجاد این ایده های خلاقانه در کار برخوردار باشد.

 

ایجاد یک تیم خلاق
یکی از راه هایی که میتواند به خلاقیت بیشتر در کار کمک کند این است که یک تیم خلاق ایجاد کنید. هر کدام از اعضای این تیم باید ایده های خوب و متنوع برای بهبود در کار داشته باشند پس از اینکه این تیم را ایجاد کردید دیگر کارمندان بیشتر به اهمیت خلاقیت در کارها توجه میکنند و البته باید پاداش و جوایزی هم برای اعضای این تیم در نظر بگیرد تا دیگر کارمندان تشویق شوند که در این گروه به عنوان کارمندان خلاق ایده های برتر خود را مطرح کنند.

 

از خلاقیت حمایت کنید
معمولا کارمندان ریسک نمیکنند تا ایده های خلاقانه ی خود را مطرح کنند آنها احساس میکنند که ممکن است این ایده ها مورد استقبال و حمایت کارفرما قرار نگیرد بنابراین شما به عنوان یک کارفرما باید سعی کنید علاوه بر تشویق کارمندان نسبت به ایجاد ایده های خلاق از آنها حمایت کنید تا ایده های خود را مطرح کنند و مورد استقبال واقع شوند. به کارمندان نشان دهید که ایده های کاری آنها برای شرکت شما بسیار ارزشمند است.

 

تنوع در ایجاد خلاقیت
خلاقیت خود یعنی ایجاد تنوع اما داشتن ایده های مختلف از کارمندان که با یکدیگر طرز تفکر متفاوتی دارند و تجربیات آنها با یکدیگر متفاوت است نیاز به یک سری هماهنگی و برنامه ریزی دارد تا این ایده ها را به سمت یک هدف مشترک سوق دهد. سعی کنید افرادی را با استعدادهای مختلف و دانش و تجربیات مختلف استخدام کنید تا تمام اینها در کنار یکدیگر بتوانند یک تیم خلاق و منحصر بفرد را ایجاد کنند.

 

داشتن یک محیط کاری مثبت
هر چقدر محیط کاری مثبت تر باشد توانایی برای ایجاد خلاقیت بیشتر خواهد بود. ظرفیت محیط کاری برای ایجاد خلاقیت بسیار مهم است یک محیط کاری خوب باید با جدیت زیاد به کار و فعالیت ادامه دهد بنابراین خلاقیت داشتن نیاز به یک محیط کاری خوب دارد که ظرفیت کافی برای دریافت ایده های کاری کارمندان را داشته باشد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

براي يك ناحسابرس، در جامعه رو نمي‌‏بندن!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403