..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ کلمه کوچکی برای موفقیت بیشتر کسب وکار

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

کلمه کوچکی برای موفقیت بیشتر کسب وکار


آیا جالب نیست که انسان در کودکی آنقدر عزت نفس دارد که نه بگوید و از اظهار مخالفت کردن هیچ ترسی ندارد؛ اما وقتی بزرگ تر می شویم این حس را از دست می دهیم و همیشه می خواهیم دیگران از ما راضی باشند؟ به خصوص وقتی کسب وکار کوچک خودمان را آغاز می کنیم، احساس ناامنی می کنیم و فکر می کنیم باید به هر فرصتی پاسخ مثبت بدهیم، بدون اینکه فکر کنیم ممکن است کسب وکار ما را به آرامی به سوی شکست پیش ببرد. در اینجا ۵ موقعیت را معرفی می کنیم که وقتی در آن قرار می گیرید بسیار مهم است که بتوانید «نه» بگویید:

۱) به اینکه همه کارها را خودتان انجام دهید، نه بگویید

به عنوان صاحب یک کسب وکار کوچک ممکن است بودجه محدودی داشته باشید و بنابراین فکر کنید مجبورید همه کارها را خودتان انجام دهید: بازاریابی، حسابداری، برنامه ریزی، شبکه سازی و غیره. اما برداشتن همه این هندوانه ها با یک دست باعث می شود خیلی سریع شکست بخورید؛ چون بر کسب وکار اصلی خود و کاری که آن را خوب انجام می دهید، تمرکز نمی کنید. در اینجا مثالی را بیان می کنیم: من وظایف روتین را دوست ندارم! این کارها مرا کسل می کند و بنابراین بی دقت می شوم و اشتباه می کنم. به هر حال، برای اینکه بتوانم حضور موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشم، تصمیم گرفتم برنامه ریزی ماهانه ای برای آنها داشته باشم. می دانید چه راه حلی انتخاب کردم؟ این وظیفه ماهانه را به یک دستیار در فضای مجازی برون سپاری کردم. یعنی آن را به فردی واگذار کردم که بسیار سریع تر از من است و در نتیجه می توانم انرژی خودم را بر وظایف مهم تری مانند جذب مشتری متمرکز کنم. پس همه کارها را خودتان انجام ندهید. این دستیاران کمک بسیار بزرگی برای صاحبان کسب وکارهای کوچک هستند!

۲) به استفاده شدن از مغزتان در ازای یک فنجای قهوه، نه بگویید

در دفترم نشسته بودم که یکی از همکاران وارد شد و گفت «می توانیم یک فنجان قهوه با هم بخوریم، من سوالاتی دارم؟» خوب می دانستم آن فرد فقط می خواهد از دانش من در ازای یک فنجان قهوه استفاده کند. اما همیشه این فکر در ذهن من وجود دارد که «ای کاش او واقعا به خدمات من علاقه مند بود.» اگر می خواهید کسب وکارتان رشد کند، باید در مورد جلسات این چنینی بسیار محکم برخورد کنید. درست است که برخی از این جلسات به صرف کردن زمان می ارزند، اما برخی دیگر این گونه نیستند. شرایط را بسنجید و به افرادی که می دانید فقط می خواهند دانش شما را تخلیه کنند، «نه» بگویید.

۳) به پذیرفتن پروژه های متعدد، نه بگویید

کارآفرینان هیچ گاه با کمبود خلاقیت مواجه نمی شوند. ایده های فراوانی وجود دارد که می توانند آنها را به پروژه تبدیل کنند. اما برای موفق شدن در این پروژه ها باید بتوانید بر آنها تمرکز کنید. اگر خودتان را با همه آنها سرگرم کنید، نمی توانید در همه آنها بهترین باشید.

۴) به برخی مطالبات زندگی روزمره، نه بگویید

اگر در خانه کار می کنید، ممکن است با برخی مطالبات زندگی روزمره آشنا باشید، از جمله:

• باید دردسترس تعمیرکاری که برای تعمیر ماشین ظرفشویی شما آمده، باشید.

• مجبورید دوستان فرزندتان را که والدین آنها برای انجام کاری به بیرون رفته اند، برای نهار بپذیرید.

• باید در جلسات مدرسه فرزندتان شرکت کنید تا بدانید چگونه به تکالیف او رسیدگی کنید.

بدانید که شما سوپرمن نیستید و صرفا به این دلیل که در خانه کار می کنید، این معنی را ندارد که می توانید کارهای مافوق انسانی انجام دهید و در اختیار همه باشید. یاد بگیرید به برخی مطالبات غیرضروری که بر عهده شما گذاشته می شود، «نه» بگویید.

۵) به مشتریانی که مناسب نیستند، نه بگویید

این یک مورد دشوار دیگر است. به خصوص در ابتدای کارتان وسوسه می شوید که به هر مشتری که سر راهتان قرار می گیرد، پاسخ مثبت دهید. اما این استراتژی خوبی نیست. اگر مشتریانی را بپذیرید که با کسب وکار شما تناسب ندارند یا شما را خسته و ناامید می کنند، نمی توانید کار خوبی ارائه دهید. این موضوع همکاری با آنها را پیچیده می کند؛ چون مشتری خشمگین می شود، شکایت می کند و پول شما را نمی پردازد یا از طرف دیگر، از کار شما رضایت پیدا می کند و شما را به دوستان خود معرفی می کند و هر چه بیشتر مشتریانی خواهید داشت که تناسب ایده آلی با شما ندارند. در هر دو صورت، نتیجه برای شما خوب نخواهد بود. مایکل پورت، نویسنده و مشاور بازاریابی کسب وکارهای کوچک، می گوید هر صاحب کسب وکاری باید یک سیاست فرش قرمز داشته باشد: «مراسم فرش قرمز را در نظر بگیرید. تنها افرادی خاص و شناخته شده می توانند از آن عبور کنند و خودشان احساس می کنند افراد مهمی هستند. مشتریان شما باید همین احساس را داشته باشند؛ اینکه فکر کنند خوش شانس هستند که با شما کار می کنند.»

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از بیمه و مالیاتش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 31 فروردین 1403