..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ یک کارت ویزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

یک کارت ویزیت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر چند نکته ی مهم برای طراحی کارت ویزیت باید در نظر گرفته شود .
اندازه ی استاندارد کارتها ویزیت باید 2 در 3.5 سانتی متر باشد. کارتهای خیلی کوچک یا خیلی بزرگ چندان جذابیتی ندارند و نمیتوان روی آنها طراحی منحصر بفرد داشت البته کارتهای تجاری حتما نباید مستطیل شکل باشند میتوان از انواع مربعی آنها هم استفاده نمود و این بنا به سلیقه ی مصرف کنندگان است که بتوانند کارتی با اندازه ی مناسب که بتواند محتوی کارت را در بگیرد تهیه کنند. برخی از کارتها هستند که لوگو و آرم برند تجاری را به صورت تم روی کارت طراحی میکنند.

 

طراحی کارتها شامل محتوی و طرح روی آنها است وزن کارتها هم مرتبط با جنس آنها است هر چقدر که کارتها ضخیم تر باشند وزن آنها هم بیشتر خواهد بود. اغلب از رنگهای مختلف برای طراحی کارتها استفاده میشود اما رنگ سفید متداول تر از بقیه ی رنگها است مخصوصا برای رنگ پیش زمینه بیشتر از رنگ سفید استفاده میشود. همچنین کارتها میتوانند ظاهر مات، براق، برجسته یا صاف داشته باشند و معمولا هم این ظاهر برای کارتها متناسب با محتوی آنها است.

 

کارتها میتوانند دارای یک لایه ی شفاف هم باشند که اغلب مرغوبیت کارت را افزایش داده و به آن استحکام میدهد و در واقع مثل یک لایه ی پوششی از سطح کارت محافظت میکنند. این کارتها معمولا گران قیمت تر هستند.
اغلب کارتها جنس کاغذی دارند اما خیلی از کارتهای جدید هم تولید میشوند که از جنس چوب، پلاستیک و مواد مختلف دیگری هستند که با درج محتوی روی آنها مثل کارتهای کاغذی قابل استفاده هستند. البته کارتهایی که از جنس چوب باشند قیمت بالاتری دارند.
برجسته سازی نوشته ها هم جزئی از طراحی کارتها است چون معمولا برجسته کردن نوشته ها آنها را جذاب تر نشان میدهد و بیشتر مورد توجه مصرف کنندگان است. مثلا برجسته کردن لوگو یا قسمتهایی از خود کارت یا نوشته های آن میتواند برای جذابیت بیشتر کارتها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

تزئین کارتها هم قسمت دیگری از طراحی کارتها است برای تزئین کارتها میتوان از طراحی های گرافیکی به صورت پیش زمینه یا در گوشه هایی از کارت ها استفاده نمود. برای چاپ کارتها معمولا از چاپ دیجیتالی استفاده میشود اما چاپ لیزری هم جزء روش های چاپ هستند. همچنین میتوان از پرس های دیجیتالی هم برای چاپ بهتر کارتها استفاده نمود.

 

سعی کنید محتوی روی کارتها مختصر باشد و حجم بیشتری از کارتها را به طراحی اختصاص دهید. استفاده از رنگها هم باید متناسب با طراحی کارتها بوده و با آنها متناسب باشد. میتوانید برای رنگ آمیزی کارتها رنگ وب سایت خود را با رنگ کارت تنظیم و هماهنگ کنید  به گونه ای که مثلا اگر وب سایت شما از طراحی با رنگ خاصی استفاده میکند طراحی و رنگ کارت ویزیت شما هم به همان صورت باشد.

 

به صورت استاندارد میتوانید از 4 رنگ مختلف استفاده کنید البته استفاده از رنگهای بیشتر از لحاظ قیمتی روی کارتها و چاپ آنها اثر گذاری دارد. استفاده از یک سبک خاص گرافیکی در وب سایت، بروشور و کاتالوگ برند شما میتواند روی مشتریان اثر گذاری خوبی داشته باشد.
حتما باید برای ارتباط با مشتریان راه های ارتباطی قرار دهید خیلی از تجارتها محتوی روی کارت را به صورت اطلاعات تماس و نام برند درج میکنند. البته محتوی کارت بستگی به نوع محصول و مصرف کننده هم دارد اما مهم تر از همه باید نام برند، نام محصول و شماره تماس و آدرس وب سایت خود را به عنوان محتوی روی کارتهای ویزیت درج کنید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

هر کی گزارش می‌‏فروشد/ مشتری با وی بجوشد

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 30 فروردین 1403