..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ چطور بهترین شرکای تجاری یکدیگر باشیم؟

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

چطور بهترین شرکای تجاری یکدیگر باشیم؟

 

به گزارش بانکی دات آی آر،وقتی که دو یا چند نفر نیروهای خود را برای انجام یک کسب و کار متحد می کنند با هم شریک هستند و این کار یک کسب و کار شراکتی است. در کشور های پیشرفته معمولا شراکت در کار های تخصصی و حرفه ای مانند پزشکی، وکالت و… صورت می گیرد. شرکا قبول می کنند به جای اینکه نام خود را در راس کسب و کار قرار دهند همه تحت یک نام واحد فعالیت کنند. و برای اعتبار آن تلاش کنند.

به این ترتیب و طبق گفته عام شرکا سفره شان مشترک و یکی می شود پس خیلی لازم و ضروری است که تشابهات زیادی داشته باشند در غیر این صورت مشارکتشان با شکست مواجه خواهد شد.

 

شرکایی که روی کلیه جزییات و قوانین توافق نمی کنند کار بسیار پر ریسکی انجام می دهند. در عمل شراکت به یک سری توافق هایی ختم می شود. توافق بین شرکا قانونی است که باید به صورت سند وجود داشته باشد و به صورت جزوه مانند در اختیار هم قرار گیرد. و همه آن را امضا کنند. استفاده از وکیل برای تنظیم چنین سندی معقول تر است و باید این موارد در آن رعایت شود:

میزان حق عزل و نصب هر یک از شرکا

حق رای هر یک از شرکا

مقدار پولی که هر یک از شرکا در این کار باید سرمایه گذاری کند.

سود چگونه بین شرکا تقسیم شود.

فرایندی برای رفع اختلافات و تفاوت دیدگاه های بین شرکا تعیین شود.

افرادی که قصد مشارکت با یکدیگر را دارند پس از بررسی جوانب مختلف و رسیدن به توافق نهایی لازم است به یک دفتر خانه مراجعه کرده و سپس ازسردفتر تقاضای تنظیم یک فقره قرارداد شراکت نامه نمایند.

مشارکت به معنی استفاده از توانایی های فکری ،ذهنی و اقتصادی شرکا می باشد که می تواند نیرو، مهارت ها و توانایی شان را چند برابر کند اما نخستین موضوعی که موقع مطرح شدن شراکت مطرح می شود بروز اختلافات سلیقه هاست. در این موارد چه کسی تصمیم نهایی را می گیرد شرکا چطور به توافق می رسند.

تمام این موارد باید از قبل مورد بررسی قرارگیرد و در حضور طرفین در خصوص آن تصمیم گیری شود.

برای اینکه یک شریک ایده آل باشید لازم است:

1. اخلاق حرفه ای داشته باشید

رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای در محیط کار سبب می شود احترام شرکا در بین یکدیگر و سایر کارکنان افزایش یابد.

2. دقت در انتخاب

فردی را برای شراکت برگزینید که از همه جنبه های اخلاقی،فرهنگی و اقتصادی با شما تناسب داشته و علاوه بر ای از تخصص و مهارت لازم در حرفه مد نظر شما برخوردار باشد.

3.واقع بین باشید

در تنظیم بیزنس پلن و چشم انداز آینده تجارتتان حتما واقع بینی را لحاظ کنید و از انتخاب دور نماهای واهی و غیر قابل دسترس خودداری نمایید.

4. تعهد به هدف

به اهدافی که مشترکا مصوب کرده اید و مدت ها در موردش صحبت کرده اید وفادار باشید.

در زیر متنی که در اغلب دفتر خانه ها برای شراکت نتظیم و امضا می شود ملاحظه می فرمایید:

درتاریخ زیر این قرارداد بین …  و … منعقد گردید ومقررات قانون مدنی (ماده ده قانونی مدنی) برآن حکمفرماست وبین نامبردگان لازم الاتباع و لازم الرعایه و لازم الاجراست: موضوع قرارداد عبارتست از سرمایه گذاری در امر تاسیس یک واحد … در شهر… مبلغ سرمایه اولیه ….ریال که توسط طرفین به نسبت شراکت پرداخت شده است تاریخ شروع ومدت آن: از تاریخ …. بمدت …… سال نسبن سهام شرکا … شروط …. حق خواهد داشت پروانه کسب واحد مزبور را بنام خود دریافت داردومسئولیت قلنونی مربوط به ÷روانه متوجه نامبرده خواهد بود حق کسب وپیشه و تجارت وسرقفلی متعلق به طرفین است اداره کردن واحد مزبور بعهده طرفین است درآمد حاصل پس از کسر هزینه ها به نسبت سهام متعلق به طرفین است که هرسال در تاریخ …… جمع بندی و  تقسیم خواهد شد یا به توافق یکدیگر به سرمایه اولیه اضافه خواهد شد تحمل هرگونه ضرر وزیان وخسارات وبدهی ادارات دولتی بعهده طرفین است پرداخت کلیه هزینه های اجاره بها وآب وبرق وگاز بعهده طرفین است ÷رداخت حقوق وسایر هزینه ها وبیمه و… بعهده طرفین است  (تقریبا شبیه این متن را بعنوان شراکت نامه می نویسند)

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

آسوده كسيه كه موسسه نداره/ از بیمه و مالیاتش خبر نداره!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 6 اردیبهشت 1403