..:: این سایت بمنظور تسهیل در دسترسی سریع فعالان کسب و کار به تمام درگاه های تجاری ، مالیاتی ، بیمه ای ، اداری و همچنین میز کار الکترونیک برای متخصصین مالی اداری طراحی و راه اندازی گردیده است ::..

___ اجرای طرح جامع مالیاتی در هفت استان تا پایان امسال

تالار خدمات امور مالیاتی
تالار خدمات تولید و تجارت
تالار خدمات قوه قضاییه
پست الکترونیک
آخرین اخبار

اجرای طرح جامع مالیاتی در هفت استان تا پایان امسال

 

 

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر علی عسکری در نشست خبری که صبح امروز در سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، امسال را سال پرکاری برای نظام مالیاتی دانست و گفت: تحقق حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض تا پایان امسال و پیاده سازی ملی طرح جامع مالیاتی، نیاز به عزم ملی نظام مالیاتی کشور دارد. وی با بیان این که امسال سهم بزرگی از پیاده سازی ملی طرح جامع مالیاتی در کشور محقق خواهد شد، افزود: از سال گذشته پیاده سازی آزمایشی این طرح پس از تولید، نصب و راه اندازی نرم افزار مورد نیاز ، در برخی از ادارات استان های تهران، اصفهان و کرمانشاه آغاز شد که با شناسایی و رفع ایرادات، این نرم افزار به زودی در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، مرکزی، قزوین، قم راه اندازی خواهد شد.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که ۲ سال پیشرو برای نظام مالیاتی سرنوشت ساز خواهد بود، تصریح کرد: امسال ۶۰ درصد ظرفیت مالیاتی کشور تحت پوشش طرح جامع مالیاتی قرار خواهد گرفت و مقدمات کار برای پیاده سازی این طرح در استان های فاز سوم و چهارم و در نهایت پیاده سازی ملی طرح جامع مالیاتی فراهم خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: برای فراهم کردن شرایط یک نظام مدرن مالیاتی، تمامی بخش های سیاست گذاری و تصمیم گیری باید به نظام مالیاتی کشور کمک کنند تا با اطمینان این پروژه عظیم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

 

شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف هستند.

 

 براساس ابلاغیه دولت شرکت های دانش بنیان از امتیازات خاص قانونی برخوردارند که از جمله آنها معافیت مالیاتی می باشد.

 

دکتر علی عسکری افزود: البته این معافیت در خصوص شرکت هایی است دانش بنیان بودن آنها از سوی مراجع ذی صلاح تایید شده باشد و به صرف ادعای آنان بر دانش بنیان بودن، شامل معافیت مالیاتی نخواهند بود.

 

 تحقق ۹۱ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته

 

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق ۹۱ درصدی درآمدهای مالیاتی کشور در سال گذشته خبرداد و گفت: حدود ۴۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی سال گذشته محقق شده است.

 

دکتر علی عسکری  گفت: سال ۱۳۹۲ علیرغم تمامی مشکلات اقتصادی و موانع بین المللی، سال نسبتا موفقی برای نظام مالیاتی کشور بوده و هر چند بخشی از درآمدهای مالیاتی محقق نشد اما به نتیجه ای مورد انتظار دست یافتیم.

 

وی با اشاره به تحقق ۹۱ درصدی درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۲، افزود: در سال گذشته درآمدهای مالیاتی حدود ۴۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به سال قبل از آن حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

 

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به رشد مثبت تحقق درآمدهای مالیاتی در فروردین ماه امسال، خاطرنشان کرد: علیرغم تعطیلات ۱۵ روزه نوروز امسال، حدود ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی محقق شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

 

 ارائه لیست ورزشکاران بدهکار مالیاتی به فدراسیون ها و باشگاه ها

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این سازمان اسامی کامل ورزشکاران بدهکار مالیاتی را به فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی اعلام داشته است.

 

دکتر علی عسکری  با بیان این مطلب افزود: تعداد این بدهکاران مالیاتی در میان ورزشکاران به بیش از ۲۰۰ نفر می رسد که این لیست شامل ورزشکاران داخلی و خارجی همه رشته های ورزشی می باشد.

 

وی در ادامه گفت: از میان ورزشکاران بدهکار مالیاتی حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر از آنان مشکل خود را حل کرده و بخش قابل توجهی از آنان نیز در حال بررسی وضعیت خود می باشند.

اشتراک گزاری در شبکه های اجتماعی

Share on facebook
فیسبوک
Share on twitter
توییتر
Share on email
ایمیل
Share on telegram
تلگرام
Share on print
پرینت
Share on whatsapp
واتساپ
تالار خدمات تامین اجتماعی
تالار خدمات اداری
تولید کنندگان نرم افزار
درخواستها
ضرب المثل های حسابداری

حسابداری، اختياري!!!

تالار خدمات مهندسین مشاور
توصیه امروز به مدیران
وقت طلاست
مهارت های رایانه ای
ساعت و تاریخ
امروز: 9 فروردین 1403